Jump to content

Ny kraftigere dynamo til VP D2-55

Enzo

Recommended Posts

Jeg har altså endt opp med en slik motor og den er 04 modell. På de nye så står det vel en 115A sak mens på den modellen jeg har så er det en 60A dynamo ?

Om jeg nå ønsker litt mer fres i ladingen når jeg kjører for motor, hva om jeg får tak i en slik 115A som står på de nye, den bør vel være bolt-on og fungere greit eller finnes det andre rimelige løsninger som er brukbare og solide.

Har du sjekket at dynamoen virkelig gir 60A? (Med tangampermeter og nedtappet batteribank, gjerne skikkelig forbruk i tillegg..)

Nyere VP motorer har regulator med mulighet for, via en gul kabel, å sjekke spenningen direkte på batterbanken, er den koblet korrekt?

Så vidt jeg har forstått er den i utgangspunktet koblet til B+ på dynamoen.

Det amperemeteret som Ingar linker til har jeg, og det har åpnet mange øyne for hvor dårlig en original Volvo dynamo lader :-) Std uttalelsen er " ikke mer? Åffer ikke mera?"

Sist en KAD42 som ladet 12A med passelig nedkjørte batterier og ca 900 rpm

Måle først, så trekke konklusjon :-)

Mvh

Bavaria32sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...