Jump to content

Aq240 motor fusker

Bm1981

Recommended Posts

Hei. Jeg har da en aq 240 motor, var ute å kjørte igår. Alt fungerte bra i ca 2 timer. Men plutselig begynte turtallet å gå opp og ned. Nekta å gå på tomgang. Plugger er nye og kabler er nye. Fordelerlokk er også nytt. Tanken min er vann i bensin eller rusk i gasseren. Er bensin på den fra i fjor. Etterfyllte 30l på tanken igår. Noen forslag? Alle forslag mottas med takk..

Nei har ikke kommet så langt enda. Men lufting på tanken? Snakket med en nå. Fikk beskjed om å tømme tanken, kjøpe isoproponol tror jeg det het. Får å få vekk vann i tanken. Ta det ut også fylle ny bensin. Og virka ikke det må forgasser av også:-) men det rare var at den gikk i to timer før han tulla. Ja sto du klar til langtur? Det er skikkelig nedtur.

rimelig sikker på at dette ikkje har noe med problemet ditt å gjøre men elektronisk tenning er alltid å foretrekke for sikker start og stabil gange.

Eg ville tatt den timen det tar å ta av gasseren å rense denne skikkelig, det er aldri feil åkke som!

Også ville eg tappet av tanken helt tom og rensket opp- fått ut alt vann og dritt og skiftet filter i vannutskiller om du har. Bensinen du har på tanken kan du bruke opp igjen uten problemer. At den er et år eller to er ingen problem. Det er bare å la den stå på kanne så evt vann skiller seg ut og tappe fra toppen om der er vann i. og om der er masse dritt som flyter rundt så peis den igjennom et filter av noe slag , være seg en gammel t-skjorte elr noe. Når dette er gjort, nødvendig eller ei så vet du iallefall at ting er på stell og er 100%. Om du da har problemer så kan vi heller snakkes om videre feilsøking.

ja eg har ikkke bruk for denne tenningen, har lagt i ei kasse noen år nå da eg har ford tenning nå. ikkje fordi det var noe galt md den men md ny motor så setter eg ikkje på gamle greier spesielt når den nye var bare å plugge inn en tenningsmodul- ferdi ;)

Redigert av Strå (see edit history)

It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong

Du må jo finne feilen før du begynner å kaste deler på motoren!

Ta en vanlig femliterskanne og stikk nedi slangen fra bensinpumpen for å se om problemet er skitt i tanken / filter, tar bare noen minutter.

Ta ut pluggene og se hvordan de ser ut, sjekk at det er skikkelig gnist ved å dra litt på starteren med en og en plugg ute og med tennkabel på, jordet til motoren (prøv å ikke få deg en karamell).

Sjekk tenningen med en tenningslampe.

Alt dette tar ikke lange tiden, og når du vet at du har gnist, og tenningen er riktig, og problemet ikke er bensintanken, så er det sannsynligvis forgasseren.

Sjekk at choken åpner skikkelig, og se ned i forgasseren når du gir noen pump med gassen (med motoren avslått) og se at det kommer skikkelig sprut som forstøves.

Test litt rund basen på forgasseren med startgass for å se om du har fått en vakumlekkasje.

Hvis du må ta i fra hverandre forgasseren, pass særlig på flottørhøyden, jeg mener det satt Holley 2/4V på den motoren, og hvis flottøren er dårlig eller har feil høyde vil det føre til slik fusking, men det er sjeldent det bare plutselig oppstår, men det er ikke noe ukjent problem på de forgasserne.

Redigert av adeneo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...