Jump to content

Aq240 motor fusker

Bm1981

Recommended Posts

Har ikke kommet så langt enda. Men bensina som lå i filteret ser ut som sitronbrus.?

Tok nå og åpna filteret. Tror nok jeg har funnet mitt problem. Det kan ikke komme mange dråper igjennom der. Siden jeg da ikke har veldig peiling på forgasser så prøver jeg å bytte filter først. Håpe jeg får det til i morra. Men burde jo også få rensa tanken min skjønner jeg.

Okay, da er filter bytta og forgasser tømt. Virka veldig lovende en god stund. Men nei. Den gang ei. Virker som den slutter å gå på alle 8 når den blir god og varm. Motor vibrerer som den ikke går på alle. Fikk ikke sjekka dette nærmere idag da jeg er så veldig heldig at bilen min har slått seg vrang også:-( men den var veldig frisk og 'lett' i ca 30-40 min. Da begynte brått turtallet og hoppe og vibrerte mye og ikke veldig villig på gassen.

Nei har vert borti tilfeller når motoren blir varm(coilen) etter en liten stunds kjøring fusker den,er ikke mere en en måned siden på en windy med samme motor, de hadde byttet til ny forgasser ny bensinpumpe samt brukte ekstern bensintank samme problemer som du har.Byttet til slutt coilen alt ok.Du burde også se etter om det er flere forbrukere tatt ut fra + på coilen det skal bara vere + fra tenning på.

Redigert av emmis (see edit history)

men du har egentlig heller ikkje gjort noe så det er ikkje overraskende at du fortsatt har problemer. Du har byttet et papirfilter som ikkje har vannavskiller og drenert flottørkammeret på forgasseren. Det er alt. Om du fikk ut vannet sist sist så er det nå evt tilbake på plass akkurat der det var sist. Hvorfor har du ikkje prøvd fra løs kanne når du sjøl sier det var 'sitronbrus' i filteret?

Redigert av Strå (see edit history)

It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong

Joda du kan tappe ned tanken i båten og rengjøre den og tilsette en skvett kondensfjerner og fylle den opp igjen men det enkleste er nå å sjekke gangen med bensin fra en kanne så en ikkje gjør en unødig jobb. Du vil aldri vite om det er vann der uten å sjekke. Sånn er det bare

It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong

Coilen er sikkert bra den.

Er det gammel fordeler med stift kan det være lurt å bytte stift og kondensator.

Med det tette bensinfilteret du har hatt blir det noen ganger presset dritt igjennom som tetter de små dysene i forgasseren. Har det eller er det vann i bensinen vil forgasseren korrodere innvendig som også gjør at dyser tettes.

Jeg har lest igjennom tråden og kan ikke lese noe sted at forgasseren er tatt i frahverandre og renset. Med de symtomene du har er forgasseren en av de første tingene jeg ville sett på. Er ikke rare rusket som skal til for at det ikke funker som det skal.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...