Bm1981 Svart 17.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Hei, en kjapp oppdatering fra båten. Har nå tatt av bensinfilter.så ikke antydning til vann i det som lå der. Men filteret var rimelig møkkete. Skal prøve å ta bilde etterpå. Så kan vel begynne med å skifte det. Har veldig lyst til å splitte det filteret får å se hvor jævlig det egentlig er. Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 okei flott;) hadde du sjekket om d var vann i forgasseren? (e) Sitér dette innlegget Link to post
Bm1981 Svart 17.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Har ikke kommet så langt enda. Men bensina som lå i filteret ser ut som sitronbrus.? Tok nå og åpna filteret. Tror nok jeg har funnet mitt problem. Det kan ikke komme mange dråper igjennom der. Siden jeg da ikke har veldig peiling på forgasser så prøver jeg å bytte filter først. Håpe jeg får det til i morra. Men burde jo også få rensa tanken min skjønner jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Arildo85 Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 aha:) sikkert vanndråper som ligger der :) men du burde drenere forgasseren først uansett...er sikkert drenerings skrue unders,,,,ta en kopp eller noe å drener å se hvordan bensinen som kommer ut ser ut.... Sitér dette innlegget Link to post
Bm1981 Svart 17.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Ja det skal jeg gjøre. Dro etter obduksjon av bensinfilter. Konstaterte at den har vært der i mange år. Selv om jeg fikk beskjed at det skulle være relativt nytt. Men tviler på det. Sitér dette innlegget Link to post
Bm1981 Svart 19.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2013 Okay, da er filter bytta og forgasser tømt. Virka veldig lovende en god stund. Men nei. Den gang ei. Virker som den slutter å gå på alle 8 når den blir god og varm. Motor vibrerer som den ikke går på alle. Fikk ikke sjekka dette nærmere idag da jeg er så veldig heldig at bilen min har slått seg vrang også:-( men den var veldig frisk og 'lett' i ca 30-40 min. Da begynte brått turtallet og hoppe og vibrerte mye og ikke veldig villig på gassen. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 19.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2013 Du må slutte å fylle diesel, så kommer sikkert både bilen og båten seg. Sitér dette innlegget Link to post
Bm1981 Svart 20.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2013 Hei igjen. Nå sitter jeg og måler pluggkabler. Ingen av kablene viser over 3 ohm. Noen som vet hva dette skal ligge på? Den ene av de lengste kablene ligger på 0.32. Måler da på 20k på multimeteret. Sitér dette innlegget Link to post
Strå Svart 20.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2013 ok. snakker vi trøbbel på alle turtall nå eller fortsatt bare på tomgang? Sitér dette innlegget It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong Link to post
Bm1981 Svart 20.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2013 Begynner stort sett bra. Men alle turtall. Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 20.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2013 Fortsatt ikke sjekket coilen? Sitér dette innlegget Link to post
Bm1981 Svart 20.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2013 Coil er ny. Men er ikke den mere virker eller ikke? Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 20.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2013 (redigert) Nei har vert borti tilfeller når motoren blir varm(coilen) etter en liten stunds kjøring fusker den,er ikke mere en en måned siden på en windy med samme motor, de hadde byttet til ny forgasser ny bensinpumpe samt brukte ekstern bensintank samme problemer som du har.Byttet til slutt coilen alt ok.Du burde også se etter om det er flere forbrukere tatt ut fra + på coilen det skal bara vere + fra tenning på. Redigert 20.Juli.2013 av emmis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bm1981 Svart 20.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2013 Ja når du navner det så har jeg vel vært borti det får noen år siden. Eneste måten å finne ut av det er vel å kjøpe ny? Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 20.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2013 (redigert) Koster ikke stort på biltema. Jeg bruker tørrcoilen de har på 123ingnitione funker fint den .Tror den kostet 199kr. Dele nr:53403 Redigert 20.Juli.2013 av emmis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Strå Svart 20.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2013 (redigert) men du har egentlig heller ikkje gjort noe så det er ikkje overraskende at du fortsatt har problemer. Du har byttet et papirfilter som ikkje har vannavskiller og drenert flottørkammeret på forgasseren. Det er alt. Om du fikk ut vannet sist sist så er det nå evt tilbake på plass akkurat der det var sist. Hvorfor har du ikkje prøvd fra løs kanne når du sjøl sier det var 'sitronbrus' i filteret? Redigert 20.Juli.2013 av Strå (see edit history) Sitér dette innlegget It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong Link to post
Bm1981 Svart 20.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2013 Okay, men det er ikke noe annen måte å teste den på? Sitér dette innlegget Link to post
Strå Svart 20.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2013 Joda du kan tappe ned tanken i båten og rengjøre den og tilsette en skvett kondensfjerner og fylle den opp igjen men det enkleste er nå å sjekke gangen med bensin fra en kanne så en ikkje gjør en unødig jobb. Du vil aldri vite om det er vann der uten å sjekke. Sånn er det bare Sitér dette innlegget It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong Link to post
Bm1981 Svart 20.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2013 Ja det skal gjøre i morra. Vil også takke alle så langt får utrolig gode tips og hjelp så langt;-) Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 20.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2013 Lykke til vidre.Du kommer vel med et innlegg når problemet er løst? Sitér dette innlegget Link to post
Bm1981 Svart 20.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2013 Jada men skal prøve å sjekke ut coil. Hjertelig takk får innspill emmis:-) god sommer. Og selvfølgelig poster jeg når løsninga er på plass;-) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 23.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2013 Hvordan gikk det her skal tru ..? Sitér dette innlegget Link to post
Bm1981 Svart 23.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2013 En skuffende dag. Ny coil, kabler ja alt med tenning. Noe bedre blei det, nå går den iallfall jevnt på tomgang. Men liker ikke pådrag. Når det er sagt kjøpte jeg coil på Biltema, holder den? Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 23.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2013 Coilen er sikkert bra den. Er det gammel fordeler med stift kan det være lurt å bytte stift og kondensator. Med det tette bensinfilteret du har hatt blir det noen ganger presset dritt igjennom som tetter de små dysene i forgasseren. Har det eller er det vann i bensinen vil forgasseren korrodere innvendig som også gjør at dyser tettes. Jeg har lest igjennom tråden og kan ikke lese noe sted at forgasseren er tatt i frahverandre og renset. Med de symtomene du har er forgasseren en av de første tingene jeg ville sett på. Er ikke rare rusket som skal til for at det ikke funker som det skal. Sitér dette innlegget Link to post
Bm1981 Svart 23.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2013 Nei mest fordi jeg ikke har greie på forgasser, og med min flaks skjer et eller annet etter eller under demontering. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.