Jump to content

Havenbøker - vestlandet/sunnhordland?

bjoris

Recommended Posts

Som nevnt flere ganger er vi nå kommet til vestlandet. Venter på at båten skal bli ferdig fra Scand så vi kan komme i gang med sesongen, det blir nok tidligst i midten av april. Liten demper at det kom 30 cm snø nå, men den er sikkert borte på et par dager...

I ventetiden jakter jeg på gode havnebøker/beskrivelser. Det er jo uthavner som er mest interessant. Vi har brukt slikt flittig på østlandet og funnet mange fine havner som vi ellers ikke hadde funnet/turt å prøve oss på uten bøker/forklaringer. Har Losboka og fått tips om boka "Lune Havner" i Ryfylke (den skal jeg kjøpe)...

Spørmålet er altså - noen som vet om slike bøker?

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Har Losboka og fått tips om boka "Lune Havner" i Ryfylke (den skal jeg kjøpe)...

Spørmålet er altså - noen som vet om slike bøker?

<{POST_SNAPBACK}>

I tillegg til dei bøkene du nevner, kan jo Redningsselskapets "Ferie og fritidshavner" vera til hjelp. For ein del år sidan kom det ut ei bok (i alle fall i Hordaland) som heitte "Kystguiden" . Den har eg hatt god nytte av. Så kjem jo C-map med sitt kystatlas. Også Havneforum her på baatplassen.no har gode råd.

Elles er det mange tips å henta i prat med andre båtfolk som du treff undervegs. Vestlendingane er opne slik. :smiley:

Redigert av janb (see edit history)

Det finnes en bok som heter "Småbåthavner på Vestlandet", skrevet av Per Holmefjord og utgitt så vidt jeg husker av Bergens Tidende /JW Eide forlag. En rimelig godt assortert bokhandel må kunne skaffe den, eller ev. BT direkte. Tror du finner forfatteren hos Web Eiendomsmegling i Fortunen i Bergen, mulig at han har et eksemplar eller to.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Småbåthavner på Vestlandet…fra Espevær til Utvær  nr. 25526

Holmefjord, Per  Bergen, 1981 Kr. 80,-

Hefte, rikt ill., pent eks., 71 s..

Utgitt av Bergens Tidende         

http://www.antikvaren.no/searchcat.asp?cat...ort=dateentered

Løp og kjøp! (Jeg har ikke eier- eller andre interesser i firmaet!!

<{POST_SNAPBACK}>

Da en den bestilt! Takk for tipset, venter i spenning, det var jo ikke så mange pengene...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...