Jump to content

Noen Alo 96 eiere her? Eller andre med erfaring fra disse båtene?


magnuje

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe meg en Alo 96 med nyere motor da de er ok priset, trygge og har god plass innvendig. Men det er lite info å finne om disse båtene på forumet her og på nettet generelt. Det skyldes sikkert at det kun ble produsert 100 stk av dem. Jeg er derfor interessert i tips om hva jeg bør se etter når jeg vurderer disse båtene.

 

-Seiler de bra i forhold til lystallet sitt? Er det noe å delta i regatta med om man kjøper nye seil en gang?

 

-Vinduene er et svakt punkt på disse båtene har jeg lest. Er det mulig å få tak i slike vinduer (og andre reservedeler) til disse båtene i dag? Verftet har jo vært nedlagt en god stund om jeg forstår det riktig.

 

-Leste et sted at det var balsa i sandwitchkonstruksjonen på disse båtene, dette ble trukket frem som negativt. Hva er faren med dette? Er det noe jeg burde tenke på ved eventuelt kjøp?

 

-Er det betydelig mer vedlikehold med en slik båt, enn for eksempel en nyere Bavaria? Jeg ser kun på båter med nyere motor, så tenker her på selve båten og riggen

 

-Andre svakheter jeg bør se etter og ha i bakhodet?

 

Takk for all hjelp :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...