Jump to content

Erfaring CumminsMercruiser 1.7DTI. Hvor står motorsink?


Viper203

Recommended Posts

Hei !

 

Jeg lurer på om noen har erfaring med CumminsMercruiser 1.7 motorene.

Har en slik selv i min på , gått 140Timer med denne uten feilpikk !

 

Men plages litt med at den er treg og starte ved kald motor og kjøleveske nivå i beholderen variere , men temperatur er helt flott.

 

Lurer også på om noen vet hvor motorsinkene til denne motoren står ?

 

Motoren er en 2006mod.

Link to post
Share on other sites

Mange her inne med erfaringer på denne motoren - noen negative - sikkert mange (og stillere) positive, meg selv i den siste kategorien. Om det er en 2006 modell du har, prøv å finne ut om det er en motor med oppgraderte stempler. Tidligere årsmodeller sliter med disse og relaterte havari.

 

Flere av oss her inne har montert turbotrykksmåler for å overvåke funksjonen til waste gate (typisk kan denne ruste fast med påfølgende høyt trykk og så havari) og noen tilogmed eksostemperatur måler for å overvåke belastning.

 

Jeg har ingen feilindikasjoner på min 2007 modell og er rolig på at denne kommer til å vare lenge (bank i bordet).

 

Min er også lettstartet i år, i fjor var den det ikke grunnetluftlekkasje i tilførselen av diesel. Ville vel sjekket det i første omgang (slanger, tilkoblinger, filtere)

 

Motorsinkene (4stk) sitter på babord side av motoren. Plassering finnes i manualen (let i Dokumentarkivet)

Link to post
Share on other sites

Min 2007 kan være litt treg å starte og trenger litt ekstra gass når det er under +10 i luften. Ryker litt grått på tomgang og med kald motor, men forsvinner med en gang jeg begynner å kjøre.

 

To sink på ladeluftkjøler nede på nabord side. Sitter litt knotete til. En i hver ende på varmeveksler. Forreste med mutter opp, bakerste med mutter mot babord. Aller er 22mm og av messing.

Redigert av Jens_P (see edit history)

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...