Viper203 Startet 17.Juli.2013 Del på Facebook Startet 17.Juli.2013 Hei ! Jeg lurer på om noen har erfaring med CumminsMercruiser 1.7 motorene. Har en slik selv i min på , gått 140Timer med denne uten feilpikk ! Men plages litt med at den er treg og starte ved kald motor og kjøleveske nivå i beholderen variere , men temperatur er helt flott. Lurer også på om noen vet hvor motorsinkene til denne motoren står ? Motoren er en 2006mod. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ibiza 1 Svart 17.Juli.2013 Del på Facebook Svart 17.Juli.2013 Mange her inne med erfaringer på denne motoren - noen negative - sikkert mange (og stillere) positive, meg selv i den siste kategorien. Om det er en 2006 modell du har, prøv å finne ut om det er en motor med oppgraderte stempler. Tidligere årsmodeller sliter med disse og relaterte havari. Flere av oss her inne har montert turbotrykksmåler for å overvåke funksjonen til waste gate (typisk kan denne ruste fast med påfølgende høyt trykk og så havari) og noen tilogmed eksostemperatur måler for å overvåke belastning. Jeg har ingen feilindikasjoner på min 2007 modell og er rolig på at denne kommer til å vare lenge (bank i bordet). Min er også lettstartet i år, i fjor var den det ikke grunnetluftlekkasje i tilførselen av diesel. Ville vel sjekket det i første omgang (slanger, tilkoblinger, filtere) Motorsinkene (4stk) sitter på babord side av motoren. Plassering finnes i manualen (let i Dokumentarkivet) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Viper203 Svart 17.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2013 Takker for svar ! Ja jeg har den modellen med oppgraderte stempler , skal montere turbotrykksmåler i dag var plan samt eksostempgiver :) Skal prøve og bytte dieselfilter i første omgang og sjekke om det blir bedre :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jens_P Svart 17.Juli.2013 Del på Facebook Svart 17.Juli.2013 (redigert) Min 2007 kan være litt treg å starte og trenger litt ekstra gass når det er under +10 i luften. Ryker litt grått på tomgang og med kald motor, men forsvinner med en gang jeg begynner å kjøre. To sink på ladeluftkjøler nede på nabord side. Sitter litt knotete til. En i hver ende på varmeveksler. Forreste med mutter opp, bakerste med mutter mot babord. Aller er 22mm og av messing. Redigert 17.Juli.2013 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.