Athene Startet 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2013 (redigert) Min samboer fikk telefon fra Redningsselskapet idag. Hun hadde angivelig vunnet en halv million kroner. Det syntes hun var litt underlig siden hun ikke kunne huske å ha kjøpt lodd engang. Enda mer merkelig var det at karen som ringte fortsatte med å spørre om hun ikke ville donere en pengesum tilbake til selskapet, - hva med en "engangsgave" på 5000? Da var det jeg fikk overta telefonrøret... Til meg kom en helt annen historie om at siden vi hadde gitt en gave i fjor ville de gjerne sende en giro på samme beløp i år,- ikke et ord om gevinst på 500 000. Jeg har sjekket telefonnummeret det ble ringt fra og det er faktisk Redningselskapet som står oppført, - ikke noen i Nigeria... Nå synes jeg Redningsselskapet tråkker laaaangt over streken jeg synes er rimelig i sin jakt på donasjoner,- eller er det bare jeg som er for fintfølende? Redigert 17.Juli.2013 av Athene (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Snicker Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Hvis noe høres for god ut til å være sant.. Så er det ofte det.. Sitér dette innlegget Where theres pleasure, theres always some pain. --------------------------------------------------------------- -Snicker- Link to post
puddingen Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Ehh....du bøller nå..? Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Hadde vel gitt beskjed om at det var greit at de overførte 495000kr til kontoen min og ikkje 500000kr. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Athene Svart 17.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Tenkte det samme 20 sekunder etter at jeg la på.. Må innrømme at jeg ble ganske så forbanna under samtalen og tenkte vel ikke helt klart. Skal be pent om unnskyldning om/når pengene er kommet inn på konto.... Sitér dette innlegget Link to post
Golden Gate 37 Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Fikk "regning" fra dem i desember, pålydende var det jeg forventet for neste sesong, og det sto også masse om medlemsskapet. Når jeg hadde betalt denne "regningen" fikk jeg et takkeskriv tilbake med takk for gaven osv.... Syns nok de opererer litt på kanten, og utnytter sin goodwill litt vel langt! Sitér dette innlegget Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller Link to post
Jonas78 Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Er nok en ivrig selger som har gått over streken. Ville rapportert det da RSS helt sikkert ikke ønsker å operere slik og de trenger å få vite når slikt skjer! Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
arntans Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Lignende sak,mindre beløp:: For ca 3 uker siden fikk jeg en SMS hvor jeg ble bedt om å sende kr.185.- i anledning St.Hans og Sommeråpent. Avsender var angivelig RSS,men ved feiltasting slettet jeg slutten av meldingen så jeg fikk ikke med kontonummer etc.. Er her flere som har fått samme anmodningen. Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Jepp. Same shit rundt St Hans. Støtt selskapet med 195 kr ved å sende RS til 2160. Sitter med meldinga på telefonen. Sitér dette innlegget Link to post
Vanisian Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Sliter dere med selgere som er plagsom, så kan dei registrerast hjå: http://www.telefonterror.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 (redigert) Klag saken inn til NSSR, med dato, klokkeslett, og telefonnummer de ringte fra og til.. Selgere skal normalt ta opp samtaler, så kan innholdet i samtalen verifiseres.. Redigert 17.Juli.2013 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
S/Y Emma Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Så nylig et sted at man kunne sende SMS og støtte RS med noen hundre kroner (210,- tror jeg det var). Per måned! Det hadde kanskje vært aktuelt om de hadde valgt en smule mer moderat "abonnementssum". Det er jo over dobbelt så mye som årsavgiften. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Sydvesten Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 (redigert) Har du en link til dette?? høres litt merkelig ut at en blir belastet per måned .. Vet man kan sende SMS med kodeord RS tik 2160, og støtte de med 120 kroner. Dette er selvsagt per gang man sender SMS. Så derfor ønsker jeg en link til dette, der det påstås at en støtter NSSR med 210 kroner per måned...Selv tror jeg dette er en løgn.. Redigert 17.Juli.2013 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Vanisian Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Frekkhetens nådegave er det vel noko som heiter. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 (redigert) Dessverre, husker bare at jeg s堤et og kommenterte det til min samboer, for det hrtest litt dryt ut. Kan se om jeg finner det et sted. Edit: ser det er nevnt nederst her: http://www.redningsselskapet.no/sttt-oss/privat/bli-fast-giver Redigert 17.Juli.2013 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Popeye70 Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Klag saken inn til NSSR, med dato, klokkeslett, og telefonnummer de ringte fra og til.. Selgere skal normalt ta opp samtaler, så kan innholdet i samtalen verifiseres.. Er det ikke bare siste del av samtalen de tar opp, for å ha bevis på at den oppringte aksepterer og kjøper det som blir forsøkt solgt? De pleier vel ikke å ta opp alle og hele samtaler? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Sydvesten Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Tror det varierer... men en kan jo sende en klage åkke som, og den bør sendes umiddelbart og før en oppretter en tråd her Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Zach Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 (redigert) Jeg fikk tilsendt 10 lodd a kr 30 som jeg ikke hadde bestilt. Jeg fikk en telefon fra Redningsselskapet, men avtaler aldri kjøp pr. telefon. Og det ga jeg sikkert uttrykk for. Så fikk jeg purr med innkassovarsel. Ringte og ba om dokumentasjon på bestillingen, men det måtte jeg gjøre sjøl (ringe et annet nummer)! Jeg fant heldigvis loddene i søpla, og sendte de i retur for å unngå "trøbbel". Redigert 17.Juli.2013 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
snorken Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Jeg tar herved patent på "opptaksknapp" på egen telefon. Eller finner jeg opp kruttet på nytt? Sitér dette innlegget Link to post
Athene Svart 17.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 (redigert) Er det ikke bare siste del av samtalen de tar opp, for å ha bevis på at den oppringte aksepterer og kjøper det som blir forsøkt solgt? De pleier vel ikke å ta opp alle og hele samtaler?Nå ble jeg enda litt mer skremt... Om dette er korrekt kunne jo det som er i opptaket av samtalen vært:Telefonselger: " Så da sender vi deg en giro på 5000" den lykkelige vinner: " ja, tusen takk!" Tre uker senere: Betal eller inkasso! Jeg hadde ikke tenkt å kontakte Redningsselskapet om denne saken. Var egentlig mest interessert i å høre om flere hadde fått høre om gevinsten de hadde vunnet, men nå tror jeg at jeg må ta en prat med dem allikevel....... Redigert 17.Juli.2013 av Athene (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
leif_erikg Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Du er nok litt sent ute Snorken. Sitér dette innlegget Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt Link to post
Zitt Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Jeg fikk tilsendt 10 lodd a kr 30 som jeg ikke hadde bestilt. Jeg fikk en telefon fra Redningsselskapet, men avtaler aldri kjøp pr. telefon. Og det ga jeg sikkert uttrykk for. Så fikk jeg purr med innkassovarsel. Ringte og ba om dokumentasjon på bestillingen, men det måtte jeg gjøre sjøl (ringe et annet nummer)! Jeg fant heldigvis loddene i søpla, og sendte de i retur for å unngå "trøbbel". Det var dumt du ikke betalte! Da var det jo en sjanse for at trådstarter kunne fått premien sin på 500000! Sitér dette innlegget Link to post
båtløskar Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Nå ble jeg enda litt mer skremt... Om dette er korrekt kunne jo det som er i opptaket av samtalen vært: Telefonselger: " Så da sender vi deg en giro på 5000" den lykkelige vinner: " ja, tusen takk!" Tre uker senere: Betal eller inkasso! Jeg hadde ikke tenkt å kontakte Redningsselskapet om denne saken. Var egentlig mest interessert i å høre om flere hadde fått høre om gevinsten de hadde vunnet, men nå tror jeg at jeg må ta en prat med dem allikevel....... Ikke gi de noen ideer nå :P Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 (redigert) Hei! Søndag 21:45 vises sommerkveld med redningsskøyta på TV2. Støtt oss med 195 pr måned. Send RS til 2160 og bidra til å redde liv. Mvh. Redningsselskapet Meldingen som er gjengitt over mottok jeg 23. juni. Det er snakk om månedlig donasjon. Jeg er Totalmedlem, og synes det et helt greit å støtte RS. Men denne pengetiggingen som de bedriver har jeg mindre sans for. Lagt til: Og jeg har så vidt jeg vet ikke akseptert at RS sender meg reklame via sms. Så da er dette også ugreit i forhold til mine forbrukerrettigheter. Redigert 18.Juli.2013 av Brigg (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
leif_erikg Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 De har vel kanskje en åpning for å sende deg SMS sine du har et "kundeforhold" med de, men jeg synes uansett ikke noe særlig om slikt, og er ikke så veldig overbevist om at dette er noe de er tjent med. Kan legge til at jeg også er medlem, men ikke kommer til å sette pris på noe pengetigging. Sitér dette innlegget Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.