Jump to content

Telefon fra Redningsselskapet: vunnet 500 000!

Athene

Recommended Posts

Min samboer fikk telefon fra Redningsselskapet idag. Hun hadde angivelig vunnet en halv million kroner. Det syntes hun var litt underlig siden hun ikke kunne huske å ha kjøpt lodd engang. Enda mer merkelig var det at karen som ringte fortsatte med å spørre om hun ikke ville donere en pengesum tilbake til selskapet, - hva med en "engangsgave" på 5000? Da var det jeg fikk overta telefonrøret... Til meg kom en helt annen historie om at siden vi hadde gitt en gave i fjor ville de gjerne sende en giro på samme beløp i år,- ikke et ord om gevinst på 500 000.

Jeg har sjekket telefonnummeret det ble ringt fra og det er faktisk Redningselskapet som står oppført, - ikke noen i Nigeria... Nå synes jeg Redningsselskapet tråkker laaaangt over streken jeg synes er rimelig i sin jakt på donasjoner,- eller er det bare jeg som er for fintfølende?

Redigert av Athene (see edit history)

Fikk "regning" fra dem i desember, pålydende var det jeg forventet for neste sesong, og det sto også masse om medlemsskapet.

Når jeg hadde betalt denne "regningen" fikk jeg et takkeskriv tilbake med takk for gaven osv....

Syns nok de opererer litt på kanten, og utnytter sin goodwill litt vel langt!

Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller

Klag saken inn til NSSR, med dato, klokkeslett, og telefonnummer de ringte fra og til.. Selgere skal normalt ta opp samtaler, så kan innholdet i samtalen verifiseres..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Har du en link til dette?? høres litt merkelig ut at en blir belastet per måned .. Vet man kan sende SMS med kodeord RS tik 2160, og støtte de med 120 kroner. Dette er selvsagt per gang man sender SMS. Så derfor ønsker jeg en link til dette, der det påstås at en støtter NSSR med 210 kroner per måned...Selv tror jeg dette er en løgn..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Dessverre, husker bare at jeg s堤et og kommenterte det til min samboer, for det hrtest litt dryt ut. Kan se om jeg finner det et sted.

Edit: ser det er nevnt nederst her: http://www.redningsselskapet.no/sttt-oss/privat/bli-fast-giver

Redigert av Steinsvik (see edit history)

Klag saken inn til NSSR, med dato, klokkeslett, og telefonnummer de ringte fra og til.. Selgere skal normalt ta opp samtaler, så kan innholdet i samtalen verifiseres..

Er det ikke bare siste del av samtalen de tar opp, for å ha bevis på at den oppringte aksepterer og kjøper det som blir forsøkt solgt? De pleier vel ikke å ta opp alle og hele samtaler?

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Tror det varierer... men en kan jo sende en klage åkke som, og den bør sendes umiddelbart og før en oppretter en tråd her

Jeg fikk tilsendt 10 lodd a kr 30 som jeg ikke hadde bestilt. Jeg fikk en telefon fra Redningsselskapet, men avtaler aldri kjøp pr. telefon. Og det ga jeg sikkert uttrykk for. Så fikk jeg purr med innkassovarsel. Ringte og ba om dokumentasjon på bestillingen, men det måtte jeg gjøre sjøl (ringe et annet nummer)! Jeg fant heldigvis loddene i søpla, og sendte de i retur for å unngå "trøbbel".

Redigert av Zach (see edit history)

Er det ikke bare siste del av samtalen de tar opp, for å ha bevis på at den oppringte aksepterer og kjøper det som blir forsøkt solgt? De pleier vel ikke å ta opp alle og hele samtaler?

Nå ble jeg enda litt mer skremt... Om dette er korrekt kunne jo det som er i opptaket av samtalen vært:

Telefonselger: " Så da sender vi deg en giro på 5000"

den lykkelige vinner: " ja, tusen takk!"

Tre uker senere: Betal eller inkasso!

Jeg hadde ikke tenkt å kontakte Redningsselskapet om denne saken. Var egentlig mest interessert i å høre om flere hadde fått høre om gevinsten de hadde vunnet, men nå tror jeg at jeg må ta en prat med

dem allikevel.......

Redigert av Athene (see edit history)

Jeg fikk tilsendt 10 lodd a kr 30 som jeg ikke hadde bestilt. Jeg fikk en telefon fra Redningsselskapet, men avtaler aldri kjøp pr. telefon. Og det ga jeg sikkert uttrykk for. Så fikk jeg purr med innkassovarsel. Ringte og ba om dokumentasjon på bestillingen, men det måtte jeg gjøre sjøl (ringe et annet nummer)! Jeg fant heldigvis loddene i søpla, og sendte de i retur for å unngå "trøbbel".

Det var dumt du ikke betalte! Da var det jo en sjanse for at trådstarter kunne fått premien sin på 500000! :giggle:

Nå ble jeg enda litt mer skremt... Om dette er korrekt kunne jo det som er i opptaket av samtalen vært:

Telefonselger: " Så da sender vi deg en giro på 5000"

den lykkelige vinner: " ja, tusen takk!"

Tre uker senere: Betal eller inkasso!

Jeg hadde ikke tenkt å kontakte Redningsselskapet om denne saken. Var egentlig mest interessert i å høre om flere hadde fått høre om gevinsten de hadde vunnet, men nå tror jeg at jeg må ta en prat med

dem allikevel.......

Ikke gi de noen ideer nå :P

Hei! Søndag 21:45 vises sommerkveld med redningsskøyta på TV2. Støtt oss med 195 pr måned. Send RS til 2160 og bidra til å redde liv. Mvh. Redningsselskapet

Meldingen som er gjengitt over mottok jeg 23. juni. Det er snakk om månedlig donasjon.

Jeg er Totalmedlem, og synes det et helt greit å støtte RS. Men denne pengetiggingen som de bedriver har jeg mindre sans for.

Lagt til: Og jeg har så vidt jeg vet ikke akseptert at RS sender meg reklame via sms. Så da er dette også ugreit i forhold til mine forbrukerrettigheter.

Redigert av Brigg (see edit history)

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...