ut mot havet Startet 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2013 Er på jakt etter eit rimeleg strømaggregat so er berbart, ser at Biltema har eit på 2kw som veg 28kg. Er dette Kina produsert som mykje anna elektronikk? nokon som har erfaring? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 http://www.biltema.no/no/Fritid/Hage/Maskiner/Stromaggregat/Digitalt-stromaggregat-G-2000I-17452/ såg ikkje likt ut som de andre 2kw fra kipor ol. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mariell Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 I følge teknisk beskrivelse bråker biltema aggregatet en god del mer enn Kipor 2000 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=34015128 Har Kipor IG2000 selv, Syns det bråker mer enn nok. Ps. Veldig overasket om Biltema aggregatet ikke er Kina produsert. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Strå Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Sånne annonsedata skal en ta med en spade salt. 61-73 dB(A)/7m er det som står på Kipors egne sider. Merk at dette er ved 7 meter! Desverre så låg ikkje Biltemas brukerveiledning ute men man kan anta dette også er målt på 7 meter. Det er ganske vanlig på aggregat. Og når det da klokker inn på 67dB(A) så er det iallefall ikkje meir bråkete. Desverre kun oppgitt den ene verdien fremfor ubelastet og fullbelastet som kipor. Da får en anta det er full belastning. Mao er biltema aggregatet betydelig stillere enn Kipors. Kor vidt biltemas aggregat er the bees knees er ikkje godt å si men det som er bra med biltema er at å reklamere på noe er sjelden noe problem og pengene tilbake sitter alltid løst Sitér dette innlegget It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong Link to post
ut mot havet Svart 18.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Da vert det å løpe og kjøpe, kan vere greit å ha til nødstrømforsyning ombord. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Eg hadde ikkje vert betenkt :-) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
ut mot havet Svart 28.Februar.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2014 Ja eg gjekk til innkjøp av eit strømaggregat frå Biltema, har hatt start på det to ganger sidan eg kjøpte det i august. Umulig å få start på, har gitt opp, det vert levert tilbake i nermaste framtid. Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 9.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Fekk ny plugg på Biltema uten at det har hjulpet. Sitter No med eit aggregat som Eg Ikkje kan bruke. Orker ikkje å dra 20-30 ganger i snora for kvar gong Eg skal starte det. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Kan du ikke bare levere det tilbake? Skal ikke være noe problem hvis du vel og merke har tatt vare på kvitteringen... Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 9.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Var ikkje særs imøtekomande ekspeditøren eg møtte på Biltema, leverte inn aggregatet og etter to veker henta eg det igjen med beskjed om at dei hadde bestilt ny tennplugg. Denne fekk eg noko seinare og eg skifta den uten at det hjelpte. Ein firetakt motor skal då ikkje vere så tung å starte, når den først starter må den gå lenge med choke før den går reint. Sitér dette innlegget Link to post
Joergen86 Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Sånn oppførte det en kompis av meg kjøpte seg også.. Biltema sa de skulle være sånn før de hadde gått x antall timer.. Altså med vår bruk flere år ;) pluss at det gikk så ujevnt at det var helt vilt.. Jeg kjører Honda selv, det bråker ikke å er absolutt ikke noe galt noen gang.. Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Hva slags strømaggregat er det snakk om mht vanskelig start? Det med totaktsmotor? Ingen aggregater skal være vanskelige å starte slik det er beskrevet her. Div annet Biltemautstyr med totaktsmotor må "primes" for å starte. Det er en liten plastbelg ved forgasseren som skal pumpes et antall ganger. Har dere sjekket manualen ordentlig selv om den er skrevet på KinaSvænsk? Aggregatene på 1000 og 2000W er veldig like Honda sine EU10i og EU20i og benytter som de Elektronisk Inverter til å produsere 230v AC. Aner ikke om det er et lisensbygge eller kopi men teknisk sett arbeider de etter samme prinsipp som Hondaene. Det eneste som er helt sikkert er at de ikke er produsert i Japan. Burde uansett ikke være tungstartet. Søk Ditt søk ga aggregat ga 14 treff Strømaggregat G 2502 Bensindrevet strømaggregat, kontinuerlig belastning på 2500 VA (maks 2800 VA). Må ikke brukes for følsom elektronikk. Leveres med hjulsett og trekkhåndtak. 2299 NOK Innkjøpsliste Fritid / Strømaggregat velg varehus Digitalt strømaggregat G 1000 Stillegående digitalt strømaggregat, kun 92 dB(A). Velegnet for campingferien. Uttak for 230 V AC og 12 V DC. 2999 NOK Innkjøpsliste Fritid / Strømaggregat velg varehus Digitalt strømaggregat G 1100 Digitalt strømaggregat 1000 VA (maks. 1100 VA) med 2-taktsmotor 1,8 hp. Uttak for 230 V AC og 12 V DC. Vekt: 12 kg. 1499 NOK InnkjøpslisteFritid / Strømaggregat velg varehus Digitalt strømaggregat G 2000I Digitalt strømaggregat med 4-taktmotor. Velegnet for bobil, campingvogn m.m. Uttak for 230 V AC og 12 V DC. 3999 Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
ut mot havet Svart 9.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Symtomer med ujevn gange kjenner eg igjen, angrer veldig på kjøpet. Såg seinare at eg kunne fått eit Kipor til samme pris. Får prøve å presse Biltema litt ellers er veien om Forbrukerrådet det einaste riktige. Sitér dette innlegget Link to post
ut mot havet Svart 9.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Aggregatet er eit G 1000 Sitér dette innlegget Link to post
Joergen86 Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Å sammenligne Honda å Biltema funker dårlig.. Det er 4 takt begge to.. Men Biltema sitt skrangler å bråker så innmari.. Enste gangen det går jevnt er når du setter det på full gass.. Men da bråker det så fryktelig at det ikke er morro.. Honda sitt står på tomgang å så vidt sviver til du belaster det, å da går det trunnløst oppover til det leverer nok.. Er en grunn til at de koster 10 lapper pluss å ikke Biltema sitt gjør det ;) Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Vel da ga du vel faciten ...... Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Scand 360 dc Svart 18.Februar.2018 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2018 Har kjøpt dette aggregatet fra biltema. Det er en ny modell, var mye problemer med tidligere modeller. Ser ut til å være et bra aggregat. Starter lett å går pent. Bra effekt. Fyller det kun med akylatbensin. Sitér dette innlegget Link to post
Turbåt Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Noen flere erfaringer med Biltema sine nye aggregater? Jeg ser selv på DG 1250is, som bråker 89dB og veier 13,5kg. Burde passe i sommer, hvor det sikkert blir fullt overalt? https://www.biltema.no/fritid/hage/hagemaskiner/stromaggregat/digitalt-stromaggregat-dg-1250is-2000043474 Sitér dette innlegget Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-) Link to post
Cerberus Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Hva er det dere bruker alle desse aggregata til i båtsammenheng Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Tosje spørsmål. De lager straum. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Grand Banks jr Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Litt mer tydelig da: Hva bruker dere alle strømmen til? Jeg har solcellepanel, og kun 100W, og det holder kjøleskapet i noen dagers stilleligge. Bruker dere strøm til matlaging, vaskemaskin etc? Eller bare som backup dersom startbatterier skulle være tomme? Er bare nysgjerrig. ? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Ida Marie III Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 VV bereder...el.verktøy.. etc Sitér dette innlegget Link to post
Turbåt Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 (redigert) 56 minutes ago, Grand Banks jr said: Litt mer tydelig da: Hva bruker dere alle strømmen til? Jeg har solcellepanel, og kun 100W, og det holder kjøleskapet i noen dagers stilleligge. Bruker dere strøm til matlaging, vaskemaskin etc? Eller bare som backup dersom startbatterier skulle være tomme? Er bare nysgjerrig. ? Hos oss går strømmen til lading av mobiltelefoner og alskens slikt skjit. Tror ikke det blir strømaggregat. Men, mulig jeg vil kjøpe enda et mobilt solcellepanel. Det er forresten en helt super løsning. Strømaggregat både bråker og tar plass og det er alvorlige ulemper for meg. Om oppvaskvannet blir kaldt er ikke det noe stort problem hos oss. Redigert 21.Mai.2020 av Turbåt (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie: Nidelv 26 VP TMD31A (2005-2014), Scand Baltic 29 Yanmar 6LPA-STP (2014-) Link to post
NilsPils Svart 21.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2020 Datteren min kjøpte et sånt på BT for et par år siden. Ved første oppstart røykla det hele nabolaget. Hun returnerte, fikk pengene igjen og kjøpte et tilsvarende Stanleyaggretgat på Jula i stedet. Det har virket Ok. Muligens var hun uheldig. Og BT ga oppgjør uten noe spørsmål. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.