Sande Startet 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2013 Denne står på en Perkins 6 354 og motoren har ca 120hk, det er alt jeg vet om motoren. Har forstått at info om motoren står her (kan godt tenkes at jeg har feil), men hadde håpet dette kunne si meg noe mer om motoren. Noen som kan forklare meg hva disse nr.ene betyr? litt dårlige bilder, men ganske vanskelig å komme til dieselpumpa Sitér dette innlegget Link to post
Toroa Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 (redigert) Det skiltet der forteller det alt om dieselpumpa og omtrent ingenting om motoren. Perkins 6,354 er en 6 sylindret firetaktsdiesel på 115 Hk ved 2800 omdr. Den er 354 kubikktommer, derav navnet. (tilsvarer ca 5,8 liter). Kompresjonsforholdet er 16:1, og boring er 98,4 mm og slaglengden er 127 mm. Du kan gå med motoren på maks 2400 omdr. kontinuerlig, men i korte perioder presse den til 2800. Og dette en en motor som krever olje og filterskift relativt hyppig, sammenlignet med moderne motorer. Nå vet jeg at det er Perkins-folk der ute som mener noe annet, men av ganske lang erfaring, og ikke minst etter å ha åpnet en mengde av disse opp igjennom årene, vidt forskjellig behandlede motorer, vil jeg nok si at de som følger Perkins sine anbefalinger nok har en motor i nesten det uendelige, mens de som mener at de kan gå 800 timer med olja på denne nok har betalt for det i etterhånd. Forøvrig liker jeg lyden i denne motoren veldig godt. Det er noe ekte "motoraktig" med den. Redigert 17.Juli.2013 av Toroa (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Sande Svart 18.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Hvor kan jeg finne serienr på denne motoren, evt alder? Er ikke sikker på om denne er en marinemotor eller en marinisert industri motor. Vil serienr. Fortelle noe om det? Sitér dette innlegget Link to post
Toroa Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Det vil det ja. Jeg tror serienummeret er på en plate som er festet på flensen der dieselpumpa er skrudd fast i registeret. Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.