gregor
Med den voldsomme responsen på den forrige oppdateringa så blir man jo inspirert så her kommer en til.. ;)
Først varmeanlegget. Har plasert diselvarmeren inn i et tett sikringsskap som har pakningslist i døra så jeg slipper så mye støy. Man hører den litt fortsatt, men det tar bort de høyfrekvente lydene og det er de man blir sliten i huet av..
Har isolert alle slanger så jeg varmer opp mer i rommet med radiatorene enn inne i benker og skap og under gulvet.. Har også her mulighet til å skru av vann mot hver enkel radiator og kan styre vannet helt utenom ovnene.. fant også en lufte skrue med 1/2" gjenger som jeg satte i messing T stykker.. har 3 sånne rundt omkring i båten, men det lufta seg egentlig greit i ekspansjonstanken av seg selv..
Bestilte et cnc fresa panel og satt inn brytere.. 1050W og 2100W er for en elpatron som sitter i samme sløyfe.. Defrosteren står så den blåser varmluft på baderomsgulvet så man kan tørke opp fort der når man har dusjet eller eventuelt tørke klær.. Veldig kjekt å kunne justere vifte hastigheten.. hadde tidligere byttet til pc vifter, men fant ut at jeg heller ville ha mulighet til å kjøre med de vanlige på full hastighet for å få opp varmen fort og heller justere ned for mindre støy.. Pump always on gjør at pumpa enten går når termostaten setter igang viftene eller så kan den gå hele tida.. siden diselvarmeren uansett skrurer seg på om vannet i sløyfa er under 75(?) grader så gjør det at den sirkulerer varmen rundt til radiatorene så varmen holder seg lenger i båten uten at viftene står og går..
Sittekrok er også på vei om dagen.. Gulvplatene er midlertidig malt hvite. Der blir det senere skipsdekk finer.. 9 cm madrass + lister for å pynte opp etterhvert.. Såvidt starta på panel ved veggen der. Skal ha samme panel i taket som skal hvitmales. Tror jeg skal beise og lakke panelet på veggen så ikke det blir for mye av det samme.. For å komme helt ut i skroget måtte jeg bygge benken ganske høy så da måtte jeg også heve gulvet der..
Vaskemaskin har vært på ønskelista ei stund.. Har satt 4 fester pr strop, et rundt i hvert hjørne så den sitter godt.