Jump to content

Wesling må gjetes hele tiden


aborgan

Recommended Posts

Heisann

 

Har en Wesling 16ht med en 60 hk Evinrude E-Tec

 

Denne har hydraulisk styring ...

 

Skjener hele tiden mot styrbord/babord. Når jeg retter opp må jeg justere med roret andre vegen, og sånn holder det på. Gjelder kun i opp til båten halvplaner. etter dette går det mer greit.

 

Slitsom greie. Noen forslag?

 

 

André

Link to post
Share on other sites

De fleste planende båter er ugreie i deplasementfart. det er fordi det er stor bæring akter uten kjøl. Jeg rekner med den er stabil fra planefart og oppover. jeg tviler på at det har så mye med slark i styryng å gjøre

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

det med at båten drar fra side til side merker jeg kun når jeg kjører helt sakte, litt mer gass så gir det seg.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Joda, det ordner seg med litt mer gass, men jeg må helt opp i halvplan før det går greit.

 

Er nokså mye utslag altså. Når jeg har justert rattet mot babord ferdig fordi bauen drar til styrbord, må jeg med en gang justere andre vegen fordi bauen med en gang går babord. Må mate rattet hvert eneste sekund.

 

Hatt en drøss småbåter oppigjennom, men aldri med så store utslag som på denne båten. Skroget er helt og fint, motoren er installert av autoriserte evinrudeforhandlere.

 

Kan dette ha noe med den hydraliske styringen å gjøre?

Link to post
Share on other sites

den skulle roet seg lenge før ja... høres ut som at det er mer dødgang på styringa enn det skal være

 

sikkert like greit å ta med båten til forhandler og la de prøvekjøre den

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...