Jump to content

Broåpning i Tønsberg - begge broer åpnes, ja?


Popeye70

Recommended Posts

Fra ned-knappen trykkes til gangbrua har kommet så langt ned som på videoen går det litt tid. Farten på båtene viser at de ikke lå og ventet. Gangbrua i Tønsberg har slitt med driftsproblemer helt fra den var ny. Flere vil si at maskineriet og hengsler var feilkonstruert/feilberegnet. Tror nok standard prosedyrer er at den ikke skal endre retning når den først er satt i bevegelse,

mvh Knut Erik

Link to post
Share on other sites

Er vel ikkje alle som tenker på masta når dei er i seilbåt. Når me låg i Haugesund for 3veker si så låg me sør om Risøybrua. Seilbåten foran (*******) skulle av ein eller annen grunn flytte seg nord om brua. De fyrte maskina og dura rett i brua og bråstopp.

 

Erfarne lastebilsjåfører driter seg såvidt jeg har sett også ut av og til, der lastebiler med høy last må trekkes baklengs ut av tunneler :)

Link to post
Share on other sites

Problemet med å bruke "Opp" for ofte er at det blir en forventning om snill brofører. I verste fall blir det en daglig greie at broa må ta en ekstra "vipp" opp i lufta fordi folk forventer og forlanger at det skal være sånn. Jeg har mer sansen for klar instruks, så får folk innordne seg.

 

Akkurat det der er en sånn 'norsk' greie. (Ikke ta det personlig!)

 

Måkke komme her og komme her mentalitet. På kjipe nordnorske lufthavner måtte vi som overstressa småbarnsfamilie på død og liv tre av oss belter og slikt som alle andre for å komme gjennom metalldetektoren, tross at de hadde håndscanner. Måkke komme her og komme her.

 

På flyplassen i Bilbao i Nordspania derimot, der de faktisk har en del terrorisme fikk vi ta med klart regelstridige mengder flytende væske forbi uten noe stress, tror ikke engang vi måtte smake på vannet, med et smil fra sikkerhetsvaktene.

 

Nordmenn altså, jeg tror jeg spyr :(

Link to post
Share on other sites

Arosnes, ta deg en tur til en hvilken som helst annen flyplass i verden, så oppdager du at det er minst like strengt som i Norge. Tenker vi heller sier at det var sikkerhetspersonalet i Bilbao som ikke gjorde jobben sin.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Som Key Freak sier, kanskje det er et Spania-fenomen. Opplevde selv rask og enkel sikkerhetssjekk på Mallorca for noen måneder siden. I Malaga derimot virket de strengere, men dit har jeg bare reist alene, uten barn i følget.

 

Ellers er det jo direkte vondt å se videoen av masta som ryker, og ikke var det èn rørebøtte heller siden enda en seilbåt var på vei. Godt det gikk bra med folk i hvertfall.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

 

Akkurat det der er en sånn 'norsk' greie. (Ikke ta det personlig!)

 

Måkke komme her og komme her mentalitet. På kjipe nordnorske lufthavner måtte vi som overstressa småbarnsfamilie på død og liv tre av oss belter og slikt som alle andre for å komme gjennom metalldetektoren, tross at de hadde håndscanner. Måkke komme her og komme her.

 

På flyplassen i Bilbao i Nordspania derimot, der de faktisk har en del terrorisme fikk vi ta med klart regelstridige mengder flytende væske forbi uten noe stress, tror ikke engang vi måtte smake på vannet, med et smil fra sikkerhetsvaktene.

 

Nordmenn altså, jeg tror jeg spyr :(

Hva er problemet? Hvis en bro åpner 5 over så gjør man klart i god tid og ligger på vent i "brokøen". Den åpner jo til samme tider hver dag, så det bør ikke komme overraskende. I sikkerhetskontrolkøen kan man ta av belter osv på forhånd. For det er jo ikke akkurat nytt med metalldetektorer. Drikke kan man kjøpe etter sikkerhetskontrollen.

Link to post
Share on other sites

 

Akkurat det der er en sånn 'norsk' greie. (Ikke ta det personlig!)

 

På kjipe nordnorske lufthavner måtte vi som overstressa småbarnsfamilie på død og liv tre av oss belter og slikt som alle andre for å komme gjennom metalldetektoren :(

Så dette er en typisk norsk greie? Du er ikke mye ute å flyr skjønner jeg. Jo klart dere skulle jo få ekstra service! Dere skulle jo ikke måtte gjøre, som du sier selv, det ALLE andre måtte gjøre!!

 

Du kjenner jo tydeligvis til reglene, så hvorfor ikke gjøre klar familien FØR dere gikk inn i sikkerhetskontrollen!!??? Så ALLE andre ikke må stå og vente på dere??

 

Akkurat dette er typisk norsk!!

Link to post
Share on other sites

Snakket med en fra Tønsberg på fredag, han nevnte at mannen hadde fått påvist noe alkohol i blodet........... forklaringen overfor Politiet var at han måtte ta seg noen øl etter å ha gått på grunn :crazy:

 

Det var vist ikke det siste denne karen skulle finne på i løpet av helgen ser jeg.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Han må jo være en kandidat for Lier Sykehus mer enn for cella......

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Mannen skulle vel heller ha mottatt en Darwin Award ?

 

Da må han vel strengt tatt dø eller miste sine reproduktive egenskaper?

 

"Prisen deles i korthet ut til som har dødd eller mistet evnen til reproduksjon som en direkte følge av sin egen dumhet i henvisning til Charles Darwins prinsipp om naturlig utvelgelse."

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...