Jump to content

Spotta norskeid båt på Mallorca, Pearl75


-morten-

Recommended Posts

Så til stor forbauselse en båt på Mallorca, i havna på Alcudia blandt de ytterste båtene der. Ikke den største men helt sikkert en av de dyreste og mest exklusive. Lurer på hvilken rik normann som eier den. Det er en designprisbelønnet båt, Pearl 75. albina av Oslo, var noe splittflagg greier på den sikkert kongelig norsk seilforbund eller noe sånt..

 

Hadde jeg vært like rik hadde nok også jeg sittet på flybridgen og røkt sigar og drukket Cognac ombord i en sånn skute... Eieren er sikkert lei av alle fra middelklassen som står på kaia i skittene klær og tar bilder av båten

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

bilde

 

Her er den norske påten, meget exklusiv Pearl75

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Båter for en hver smak for de med litt over middels stor lommebok. Stort sett engelskmenn nederlendere og tyskere som har de største båtene der. De fleste er nok mest i havn og blir lite brukt. De fleste glir sakte forbi badebøyene for å vise frem sine stoltheter.. Det eksisterer ikke smult farvann med skjermet skjærgård. Det er åpene havet rett ut. Rundt MAllorca er det kun klipper eller sandstrender. I forhold til norsk båtliv virker det lit kjedelig, men det er jo ikke det det handler om der nede... Men hadde jeg hatt 40-50 mill jeg ikke ante hva jeg skulle bruke til, hadde jegnok selv hatt en båt liggende i middelhavet :-)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Jeg og guttungen hadde en gå tur langs de samme bryggene i slutten av Juni, imponerende båter.

Noe jeg la merke til ved båtene var de enormt kraftige landsstrømms kablene de hadde ombord.

Men de trenger det sikkert om de skal ligge klare for å dra til sjøs om eierne finner det for godt, og da skal vell både boblebad og frysere stå klare til bruk.

 

larss

Link to post
Share on other sites

Strømkablene i middelhavet og karibien er gjerne dobbel 50A og da blir ledningen noe over middels tykk. Det brukes også slik ledning til båter i 30-50fotsklassen, det er nok for å drive aircondition osv.

 

Forøvrig har vi ligget i havnen i Alcudia 2-3ggr. Fin havn men Alcudia må vel være topp5 på verstlisten over steder å besøke på nydelige mallorca

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...