Jump to content

Lekkasje stigerør til dieselvarmer Bavaria 32


111baat

Recommended Posts

Hei

Bavaria 32 Cruiser 2010 toppen av dieseltank har litt lekkasje. Sitter en 6-kant metallnipple i tanken, nøkkelvidde 24mm. Antageligvis stemmer ikke gjengene i nipple med gjengene i plasten, og dermed lekkasje etter 3 år. Tanken er full nå, så lite lyst til å åpne.

 

Kan jeg bruke et standard Bavaria stigerør for motortilførsel i et reserveuttak og plugge eksisterende?

 

Ser også litt tvilsomt ut, toppen av stigerør med blå krympestrømpe. Er det mulig at røret er kappa og strømpe påsatt. Har ikke turt å røre noe, er på tur. Alt gjort av importør

 

Noen med kjennskap som kan gi kommentar?


Bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

Dette tror jeg du kan fint leve med til du er hjemme igjen fra ferien. Jeg har samme problemet i min Beneteau Oceanis 323, hvor noen har klint masse sikaflex utover stigerøret til webastoen. Det holder selvsagt ikke. Mens jeg forsøker å pønske ut hva jeg skal gjøre for å få til en permanent reparasjon har jeg begynt å ikke fylle tanken helt opp. Da lekker det heller ikke.

Link to post
Share on other sites

Enig, unngår å fylle fullt framover. Snakka med Lunde Båt som skaffer stigerør dieselvarmer av plast beregna for denne type tank. Da kan jeg bruke reserveuttaket og plugge hullet for det eksisterende stigerør. Ble anbefalt dette tettemiddel http://www.novatio.be/en/product/seal-bond-flex-sil

 

Tror ikke røret er kappa, men rart at det er brukt blå krympestrømpe

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...