Jump to content

evinrude 70 hk 2000 mod., startmotor henger på


Tom Erik Pederse

Recommended Posts

2000 mod evinrude 70 hk..har vært jukset til en yamaha fjernkontroll, men jeg har byttet over til Johnson eldre modell nå..det som skjer når jeg vrir om nøkkelen er at startern blir hengende på, og motoren sviver bare en halv omdreining i slengen. Har prøvd 2 startere, men ingen forskjell...hva kan dette komme av? har i tillegg byttet startrele.

 

Kan dette komme av feilkobling?

Link to post
Share on other sites

Enda bra at starteren blir hengende på, tro hvis den hadde fallt av når du vridde på tenningen ;)

Høres mer ut som om starteren har for mye motstand på tenningshjulet, ikke noe forskjell ved fullt ladet batteri heller?

 

Min erfaring er at ofte på litt eldre påhengere er det utrolig hva som løser seg med en real dose crc el.l. Kan jo selvf være kondensator/ cdi boks el noe annet elektrisk.

 

Får starteren strøm å slår inn hver gang, tror jeg ikke det kan komme av feilkobling men vet jo ikke. Mulig hvis du endrer overskrift til noe som " hjelp, starter virker ikke på 2000 70hk evinrude" at du får mer hjelp. Bare et lite tips, lykke til :)

Link to post
Share on other sites

hehe, ja den henger heldigvis på :P men ja, den tørner en halv omdreining hver gang..ingen forskjell med full ladet batteri :) det som er snodig er at den gikk rundt som bare det i starten...mulig strømkabelen til batteriet er litt for tynnslitt? eller er spiser den startrele? har byttet rele en gang allerede :)

Link to post
Share on other sites

Hadde trøbbel med at den ikke gikk helt opp. Måtte bytte bendix mekanisme (greiene med gir som skal fly opp i fart). Var rustet og slitt. Ellers hadde det nok gåhtt med smøring. Ble fortalt at det var viktig å bruke riktig smøremiddel. Evinrude har et helt eget til bendixen. Ble anbefalt våpenolje på et amerikansk forum for å smøre den.

 

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk 4 Beta

 

 

Baltic-pappa

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...