Jump to content

Ny tilkobling for påhenger girvire/kontrollkabel - hvor kjøpe?


Helge

Recommended Posts

Skulle ta en tur med min gamle Sunwin i går (den båten har stått i 2 år uten å ha vært i bruk :nonod: ) og da røk giroverføringen til den gamle Yamaha 40DE fra 1980 - dvs girviren/kontrollkabelen er helt ok, men festemekanismen som er skrudd på kontrollkabelen og som forbinder kontrollkabelen med girhendelen på siden av motoren røk tvers av (gammelt og morkent materiale... :confused: ). Jeg har lagt ved et bilde som viser festemekanismene for kontrollkablene for både gir og gass (den på giret kan man altså se er ødelagt).

 

Hvor kan jeg så raskt som mulig få tak i en ny slik (eventuelt 2 for å ha en i reserve :lol: ).... eller kan jeg bruke noen ny/lignende del som erstatning?

 

bilde

 

Link to post
Share on other sites

går ut fra det også passer med slike ender fra nyere Yamaha. Vet ikke hva du har tilgjengelig av forhandlere i nærheten?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

går ut fra det også passer med slike ender fra nyere Yamaha.

 

Jeg for min del aner ikke engang hvordan denne typen del ser ut på nyere Yamaha :giggle: og kan derfor ikke si noe om det passer eller ikke...

 

Vet ikke hva du har tilgjengelig av forhandlere i nærheten?

 

Nærmeste Yamahaforhandler er Dyrkorn i Fosnavåg - ca 40 minutter kjøretur (m/bil)

 

Sjekket Maritim sin nettbutikk, men det nærmeste jeg fant som kanskje kan passe sånn brukbart var: http://www.maritim.no/motor-styring/gass-og-gir/monteringsdeler/multiflex-universal-oye

Redigert av Helge (see edit history)
Link to post
Share on other sites

det er til styrekabel. Sjekket faktisk maritim selv nettopp, men fant ikke det jeg lette etter.

 

sånn ser de ut:

http://www.ebay.com/itm/Yamaha-New-OEM-Remote-Control-Throttle-Shift-Cable-End-Thread-On-663-48344-00-00-/200874255115?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item2ec509e30b&vxp=mtr

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

det er til styrekabel.

Betyr det at hull og gjenger ikke passer? For stort hull til gir-/kontrollkabelen?

 

Denne på ebay er altså til de "nyere" (nyere enn min 40DE i alle fall) Yamaha-motorene dette da?

 

Men 38 dollar i frakt for en del som koster 13 dollar :confused::nonod::thumbsdown: ...eneste pluss er at det er kun prisen på delen (langt under 200 kr her) som avgjør om det blir moms eller ikke (for i tilfelle moms... blir det moms på frakten også :lipseal: ). Med ca 52 dollar (del pluss frakt uten moms og tollbehandlingsgebyr) blir det over 310 kroner og om jeg kan få delen raskere her hjemme spiller prisen ikke så stor rolle (over/under 310 kr).

Link to post
Share on other sites

ja, den til styrekabel er vel M10 gjenger, gass/girwire er mye mindre, M6 tipper jeg

 

ville tatt en tlf til forhandleren og sjekket om de har, og kjøpt etpar om de har slikt inne

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...