Jump to content

Hva slags Teleflex-styring er dette?


Maika

Recommended Posts

Jeg har en seil-katamaran.
Denne har to rorblader som styres vha en teleflex-løsning, der den ene kabelen dras når den andre dyttes og motsatt, fordi armene på de to rorstammene "peker på hevrandre" (av mangel på en bedre forklaring:).
Ut i fra datostempling (CE-merke) kan det se ut som dette er fra 1996.

Det ene roret har nok kilt seg fast, noe som har medført at styresnekka har blitt ødelagt.
Ideelt sett hadde jeg benyttet anledningen til å fått montert hydraulisk styring, men jeg er på ferie med familien og ønsker å få fikset dette så raskt som mulig, noe som nok betyr å få tak i nye deler. (Hvis det da ikke er noen hydraulikkeksperter her i Grebbestad.)
Jeg har kikket litt på Teleflex sine nettsider, men klarer ikke å bli klok på hva jeg skal erstatte dette med, da det ser ut som det som fins av "dual" løsninger dytter
Er det noen som vet?

(Jeg skal høre med Grebbestad Varv på mandag, men greit å finne ut mest mulig før det.)

 

Bilder kommer snart, "Last opp bilder" finner ikke bildene jeg har tatt med iPhonen og har mailet til meg selv..pussig.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...