flipperht Startet 20.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 20.Juli.2013 hei er det noen som har tips om hvorfor motor ikke starter!skulle inn på båtplassen å alt virket normalt men så stoppet den startet på nytt å stoppet startet på nytt å holdt litt gass da gikk den! slapp den ned på tomgang å den døde! den får bensin! sjekket gnist å jeg synes den var svak men lik på alle 3! kobblet bort dødmans knapp! starter ikke! drenert forg.å sjekket kontakter å sikring! startet idag å gikk ca 3min på tomgang å stoppet! har ikke startet etter det! noen tips? stator,coiler;svitchbox???? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 20.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2013 kan være at den får for mye bensin..? F.eks flottør som har hengt seg opp, eller gåen membran i bensinpume Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
flipperht Svart 21.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2013 virker som det er for svak gnist! elektrisk/tennings problem! noen som veit hvordan man sjekker stator,svitchbox å coiler! hvor mye ohm å på vilke punkter jeg skal måle? mariner å mercury er samme motor!motoren er 1993 modell. Sitér dette innlegget Link to post
harry92 Svart 21.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2013 prøv med nye pugger og sjekk om det er bra nok kontakt til pluggen, ellers så kan det være luft filteret som er for tett det burde du også sjekke. lykke til Sitér dette innlegget Link to post
flipperht Svart 21.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2013 Har prøvd nye plugger å like svak gnist uansett!! må være noe feil med noe i tenningsystemet eller ledningsnettet! noen som har hatt noe lignende problem? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 21.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2013 Vet ikke hvordan du skal kunne måle,men er det veldig svak gnist på alle 3 plugger ville jeg sjekket stator. Sitér dette innlegget Link to post
flipperht Svart 24.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2013 etter noen timer med feilsøking fant jeg feilen! ledninger fra stator lå på feil plass å hadde blitt klemt flate mellom starter å motor! fikset det å motor går perfekt!! har vært på service på verksted i gøteborg omr.fra den var ny iflg.tidligere eier! kansje like bra å skru selv!!! Sitér dette innlegget Link to post
00olro Svart 12.September.2018 Link til dette innlegget Svart 12.September.2018 Stator hva er det? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.September.2018 Link til dette innlegget Svart 12.September.2018 tennspole under svinghjulet Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.