slars1 Startet 14.Mars.2005 Link til dette innlegget Startet 14.Mars.2005 Hei Jeg har problemer med å få av ett 280 drev pga ser ut som at forrige eier ikke har brukt riktig stag som holder aggregatet oppe. Her skal det være 1 stk umbraco "lås" på hver side i stagen - men det er det ikke. Noen idee om hva jeg skal gjøre for å få det løst - har prøvd å banke med slegge - men det rører seg ikke S Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 14.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2005 Selve bolten er så vidt jeg huske helt løs, med de to umbrako feste skruene som holder det på plass. Hvordan det har holdt seg på plass uten umbrakoene er jo rart da, høres ut som det kanskje er brukt lim? Uansett : Dersom drevet henger løst, kan det være at det skaper spenn på bolten. Prøv å løfte på drevet, mens du presser ut bolten. Når skjoldet er på, kan det også være vanskelig å komme til bolten, Jeg bøyde til et skruhjern, og hadde aldri problem med å presse ut bolten med håndmakt, ved å 'jukke' litt på drevet. Lykke til. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
juhl Svart 14.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2005 Hvis boltene sidder fast er Du da sikker på at det er orignal bolte ( kerv eller skruehul i enden af bolten). når Du ikke kan slå boltene ind kan det være fordi de er deformerede ved tidligere slag og derfor presser i hullet og derfor skal de baglæns ud. Hvis Du ikke kan få plads til at slå dem baglæns ud kan du afmontere styrgaffel og hjælm (hjælmen må ikke skrues af gaflen) ved at løsne bespændingen indvendig i motorrummet. Derefter kan den trækkes ned og væk og du får mere plads. Hvis Du kun skal skifte kardanbælg kan Du bare tage det øvereste gearhus af. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.