krsund Startet 21.Juli.2013 Del på Facebook Startet 21.Juli.2013 Hei, etter en fin tur som startet igår , kontrollert jeg vann og oljenivå, men det mangler ca 1,5Liter vann, tempen var hele tiden normal, jeg lagt merke til, at der har hvert før en del hvit røyk ! er der kanskje Topppakning som er gåent? er noen her i forum som har erfaring met samme Motoren? hilsen Rainer Becker Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 21.Juli.2013 Del på Facebook Svart 21.Juli.2013 Har to sånne selv, og jeg har ved to tilfeller hatt lekkasje på returrøret fra turboen. Det går under plasdekslet, og til vanntanken der du fyller på kjølevæske. Første gangen hadde røret gnisset mot jernet på selve motoren, og andre gangen, var det rett og slett en skjøt som lakk. Sjekk dette før du "maler fanden på veggen" Mvh: Tom Sitér dette innlegget Link to post
krsund Svart 22.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2013 leit lit mere Har to sånne selv, og jeg har ved to tilfeller hatt lekkasje på returrøret fra turboen. Det går under plasdekslet, og til vanntanken der du fyller på kjølevæske. Første gangen hadde røret gnisset mot jernet på selve motoren, og andre gangen, var det rett og slett en skjøt som lakk. Sjekk dette før du "maler fanden på veggen" Mvh: Tom Hei, kjekket den idag, returrøret er OK, skal ut Onstad med en kamerat og leit litt mere etter feilen. Mvh. rainer Sitér dette innlegget Link to post
dobbaen Svart 23.Juli.2013 Del på Facebook Svart 23.Juli.2013 Hvis du ikke har returer tank på vanne sa er det ikke uvanlig at det blir trykket ut så mye vann fra tanken på kjølevanne. Sitér dette innlegget Link to post
krsund Svart 26.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2013 Hei, etter en fin tur som startet igår , kontrollert jeg vann og oljenivå, men det mangler ca 1,5Liter vann, tempen var hele tiden normal, jeg lagt merke til, at der har hvert før en del hvit røyk ! er der kanskje Topppakning som er gåent? er noen her i forum som har erfaring met samme Motoren? hilsen Rainer Becker Nå er der så galen at jeg mister 5-6 liter kjølevann på 10 n.mil men motoren røyker ikke lenger, kan der værer varmeveksler som er lekk? Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 30.Juli.2013 Del på Facebook Svart 30.Juli.2013 (redigert) Varmeveksler kan være lekk. Det som skjer (når du ikke har erstattet anodene når de er oppbrukt ) er at rørene som frakter sjøvann vil tæres og ett eller flere rør vil lekke ferskvann ut i sjøvanns delen. Du kan skru av et eller begge endelokkene og helle på vann (frostvæske) og se om noen av rørene lekker. Eller sett på litt trykk f.eks via slangen til ekspansjons tanken, da vil en lekkasje sees fort. Du kan plugge et par tre rør, er det flere må den byttes. Redigert 30.Juli.2013 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
krsund Svart 11.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2013 Varmeveksler kan være lekk. Det som skjer (når du ikke har erstattet anodene når de er oppbrukt ) er at rørene som frakter sjøvann vil tæres og ett eller flere rør vil lekke ferskvann ut i sjøvanns delen. Du kan skru av et eller begge endelokkene og helle på vann (frostvæske) og se om noen av rørene lekker. Eller sett på litt trykk f.ekus via slangen til ekspansjons tanken, da vil en lekkasje sees fort. Du kan plugge et par tre rør, er det flere må den byttes Hi jeg fant feilen til slutt, der er hull i Turboen, på eksos siden, der ser ut som att skruene er forlangt og en av skruene klarte og presse hull i vannavkjølte delen. hadde jeg kontrollert Turboen av og til kunne jeg har sett at der var sprekk i Huset under 3 skruene Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 11.August.2013 Del på Facebook Svart 11.August.2013 Da er det ikke så omfattende da kanskje? Mvh:Tom Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.