bmwbjorn Startet 22.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 22.Juli.2013 Skal sette ut fortøyning til en Finnmaster 6400MC, båten veier ca 1500kg.Båten skal ligge innerst i en fjord, og kan til tider være vindutsatt. Grunnen består av steiner.Båten skal ligge på svai.Hvor tunge lodd eller jern behøver jeg? Og hvor kraftig kjetting bær det være til en slik båt?Bør man ha et Y- feste i begge baug pullertene, eller bare ha karabinkrok i ringen fremme i baugen?Mvh. Bjørn Sitér dette innlegget Link to post
bmwbjorn Svart 27.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2013 Pga stor pågang og mange svar fra allmenheten, (ironi) så har jeg nå støpt et lodd som sikkert veier like mye som selve båten. Det skulle vel holde :) Sitér dette innlegget Link to post
Permagne Svart 27.August.2013 Link til dette innlegget Svart 27.August.2013 Hvilket materiale har du støpt i er vesentlig da oppdriften i vann reduserer den effektive vekten av loddet. Er det blylodd på 1500kg er du trygg, er det i plast(PE) så tror jeg du sliter med å få loddet til å ligge på bunnen... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.