Sande Startet 22.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 22.Juli.2013 hei var ute i dag og prøvde vår nye båt, da vi gikk fra kai på tomgang var alt helt fint. Når jeg økte turtallet gikk motoren fint opp, men etter ca 10sek økte turtallet litt for så å falle til normal igjen. Dette hadde en ujevn intervall på ca 10sek og var slik i hele turtallsregisteret så lenge motoren sto i gir. når vi kom inn til kai merket jeg at motoren kun gir jevnt på tomgamg og jevnere ved full gass. hva kan være årsak til dette? håper noen kjenner til dette Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 23.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2013 Luft i diesel kan lage slike problemer. Når du har testet den med full gass, fikk du den maksfarten du skal ha på båten? Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 23.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2013 Rusk i filter også, men da blir det sakte men sikkert mindre fart etterhvert Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Sande Svart 24.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2013 hei Ved full gass gikk motoren jevnere og jeg fikk den farten båten skulle ha. prøvde båten igjen dagen etter, da ville motoren ikke alltid gå ned til tomgang etter å ha hatt høyere rpm. Dette ble et problem da jeg hadde motoren i fri og 1200 rpm. og måtte stoppe motoren for igjen å starte den før jeg kunne sette den i gir. Litt vanskelig å legge til kai kan du si Håpet det var teleflex systemet, men da jeg ruste motoren direkte på dieselpumpa hadde jeg det samme problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 24.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2013 Har du sjekket at det er passe med olje på dieselpumpen? Sjekk at oljen ikke er for tynn, det lekker litt diesel som blandes med oljen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.