Snekkefredrik Startet 23.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2013 Hei bp. Min md2b fikk nylig problemer på sjøen med rart turtall som gikk opp og ned, til slutt saktere, før jeg stoppet motoren rett før den stoppet av seg selv. Litt historikk: Jeg hadde oljelekkasje gjennom veivhuslokket, byttet disse og fikk igjen start på motoren som om alt var ok. Etter 20-30 minutter begynte turtallet å fuske inntil jeg stoppet motoren før den stoppet seg selv. Jeg forlot båten noen dager grunnet dårlig tid og kom tilbake med en motor knusktørr for ferskvannskjøling, samt unormalt mye olje. Jeg tippet at dette skyldtes diesel i olja og skiftet deretter fødepumpa som riktignok var dårlig. Da jeg hadde gjort dette og byttet filter, olje, fått ut luft etc. startet motoren etter en lang kamp med sveiva. Men!!! Den lagde en grusom pipelyd som gikk i intervaller og som gjorde at jeg stoppet motoren igjen momentant. Noen tanker om hva dette kan være? På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 23.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2013 Høres ut som den har "kastet vannet", gått seg varm og skåret seg. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 23.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2013 (redigert) Det var ikke vann i olja du byttet da ??Tenkte på det da du skrev tørr for vann og økt oljenivåKan du ha kjørt motoren tørr for vann og pga. meget høy temperatur varmskjært motoren tro .....Blir motoren alfor varm mister du turtall og til slutt stopper den ...les varmskjæring Redigert 23.Juli.2013 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Snekkefredrik Svart 23.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2013 Takk for svar TMe og Laluna. Den turen ble gjort etter at jeg kjørte motoren i havna en halvtime først, hvor alt virket helt fint, og så dro ut på ferden inn til byen, som altså tok 20-30 minutt. Er det ikke i såfall merkelig at det skjer så plutselig og så veldig? Tror ikke det var vann i olja siden den kombinasjonen oppfører seg annerledes enn diesel i olja. Tror jeg..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.