satyrion Startet 23.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2013 Skriv hvor lenge du har båten på vannet hver sesong, hvor stor den er og hvilken kommune du bor i. Takk Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 23.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2013 (redigert) Jeg setter ut båten og drar på helgetur så snart isen i hjemmehavnen Son i Oslofjorden er gått. Og det er vanligvis første uken av april. Så er vi på helgeturer minst 2 av 3 helger (kona jobber hver 3. helg) til månedskiftet oktober/november. I tillegg tar vi 4 ukers båtferie i august. Jeg har båt for å bruke den, og det er en Saga27 motorbåt. Kveldsturer blir det ikke noe av da jeg har 7 mil å kjøre hjemmefra til båthavnen. Redigert 23.Juli.2013 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sjeldenutpå Svart 23.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2013 Vår 34fot er på sjøen heile året på Stord. Men noe ujevn bruk, har også vert litt innefrosset om vinteren. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Frøken Fryd Svart 23.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2013 51 uker i året Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 23.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2013 Opp en uke rett før eller etter Påske. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
bliss X Svart 23.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2013 Oslo - 31 fot Ligger på vannet hele året Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 23.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2013 Stavanger - ligger ute hele året. Kun oppe en liten uke for stoffing, anodebytte og sjekk. Opplevde både i fjor og i år et tynt islag i havna en kortere periode vinterstid. Siden jeg fyrer godt vinterstid la ikke isen seg helt inntil båten, så den fikk ikke gjort noe skade. Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 23.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2013 Hei Ifra September til Mai i år rundet jeg 70 timer på sjærgårdsjeepen, 28 Mai fortøyde jeg for meg ny båt på båtplassen, etter 28 timer kjøretur hjem. 30 Mai - 02 juni Båttur m/fam 04 juni-19 Juni Jobb Offshore 20 Juni - 04 Ferie Utland 05 juni - 15 juli Båttur m/fam 16 juli- 31 juli jobb Offshore 01 August - ?? Båttur m/ungene, rederinnen har begynt på jobb igjen. Får se hvor lenge en holder på. larss Sitér dette innlegget Link to post
satyrion Svart 23.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2013 Takk for mange bra svar, interessant å lese. Sitter å brenner for å kjøpe en 30 fot cabin cruiser litt senere i livet når jeg har mer penger, så planlegger bare litt på sikt. Gøy å ha den ute lengst mulig :) Sitér dette innlegget Link to post
Kimsdal Svart 23.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2013 32 fot seilbåt ute hele året opp annethvert år for stoffing og sink. Men er under en gang i sesongen å renser for dritt under pluss sink. Bergen her. Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 24.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2013 Fredrikstad, april til oktober. Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Erik Svart 24.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2013 Seilbåt, 31 fot Oppe en gang i året (sjeldnere før, men det er ikke verdt det du sparer i arbeid og kost på det som går tapt i seilglede med å ikke ha nysmurt båt) Siste overnattingstur i fjor var siste helga i November. Første overnattingstur i år var første helga i Januar (riktignok ikke i egen båt da, men har brukt egen båt også aktivt i vinter). Sesongen er betydelig forlenget etter at jeg byttet fra snekke kalesje-båt til lukket seilbåt ja I år måtte jeg faktisk tine frosne fortøyninger og bryte is ved noen anledninger for å komme ut, men det er unntaksvis her i Stavanger traktene.. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
index Svart 24.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2013 ute hele året opp annethvert år for stoffing og sink. Samme her. Bruker båten flere ganger i uka, året rundt. Så da kan den ikke ligge på land... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
jumbo Svart 24.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2013 Har båt på 22 fot i Bergen. Prøver å ha den ute hele året med en raskest mulig tur på land for vårpuss. men i år sprakk det, da stod den hele juni og halve juli på henger hos Bjordal :-( Jeg bruker båten hele året så sant isen i havnen er tynn nok til at jeg kommer meg ut. Sitér dette innlegget Link to post
Adi Svart 24.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2013 Båten på land for bunnsmøring og polering en uke i slutten av Mai, ellers på vannet hele året. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 24.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2013 (redigert) Vi ligger selvsagt på vannet året rundt, er oppe 2-3dager i året for stoffing, nå til våren skal vi opp i 2dager og stoffe .... og da tror jeg vi kan slippe stoffing på 3 sesonger, men uansett så må man jo opp og skrape rur av propellen men det er jo kun 30min i travelliften så er det gjort Redigert 24.Juli.2013 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 24.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2013 Det bunnstoffet så fint ut! Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 24.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2013 Det bunnstoffet så fint ut! Får man kjøpt det i Norge? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 24.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2013 Får man kjøpt det i Norge? Nei dessverre så ble vel tinnbasert bunnstoff ulovlig i Norge sånn ca i 1988. Det bunnstoffet så fint ut! Legg på en flaske av dette http://www.islandwaterworld.com/browse.cfm/tin-booster-8-oz.-seahawk/4,8339.html Men uff det er jo ulovlig i Norge så jeg spøkte selvsagt bare, måtte jo reist til karibien for å kjøpe noe slikt. --------------- Så kan man diskutere miljø men hva er mest miljøvennlig ? Å spyle av og skrape og smøre litervis HVER sommer eller ha noe som VIRKER så man slipper å smøre hele tiden Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 24.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2013 Jeg har ikke båten på vannet i det heletatt... Har den på sjøen :-) setter ut april/mai og tar opp i september/oktober. Hos oss på Trøndelagskysten er det for værhardt om vinteren, mye snø og det fryser til noen ganger.. Hadde jeg bodd på sørlandet hadde nok båten ligget ute hele året.. Om vinteren står den i et tørt lugtig naust, og har et sikkelig solid båtopptrekk med winsj. Tar båtpussen i naustet der jeg har både vann og strøm. Ang bunnstoff, på min første Rana trebåt fra 67 brukte vi kobberstoff, og det var godegreier... Det selges vel ikke lengre.. Husker vi brukte bunnstoff på dispans i forsvaret på MTB ene :-) det grodde lite.. Vi flekka bare lit på, men så lå vi jo konstant i 30 knop + og lite i ro. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Hulda Svart 24.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2013 Hulda var på land en ukes tid i september 2011. To vintre med is har gnaget vekk bunnstoffet i vannlinjen. Skraper av rur her mens båten ligger i vannet. Dykker ned og fikser propellen, det er vel litt groe der. Planlegger muligens en tur på land til neste år. Men en vanlig cabincruiser tåler vel neppe mer enn et halvår i slengen på vannet. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 25.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2013 Legg på en flaske av dette http://www.islandwaterworld.com/browse.cfm/tin-booster-8-oz.-seahawk/4,8339.html Noen som har prøvd å blande litt ekstra potent VC17 (altså kjøpe en boks for mye og fordele pulveret i de andre boksene)? Lurte på å prøve i år, men det ble ikke noe av. Har båten oppe et par dager for vårpuss hvert år, ellers ligger den ute. 38 ft., Oslo. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 25.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2013 Ikke for mye men for lite :) og jeg er nok ikke alene om å ha prøvd å fylle pulveret over i boksen i frisk bris. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.