terje w Startet 23.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2013 (redigert) Hei. Igår kjørte jeg 85mil tur/retur for å kjøpe båt! Båten er en bella 512 excel med en 1999 modell evinrude ficht(hva nå det betyr, hehe) 90hk. Båten sto på land, ikke sjøsatt enda i år. Ble tatt service på den i følge eier etter opptak på høsten(service ble tatt hver høst ifølge selger, ingen papirer på det). Jeg har ingen grunn til å tvile på selger da han virket som en oppriktig og ærlig fyr. Startet motoren ved hjelp av muffe og hageslange, startet momentant og fin kjølestråle, sto og gikk et par minutt kanskje. Kjørte hjem båten på henger og sjøsatte idag. Etter 5 minutter begynner en alarm å pipe og lyset check engine lyser. Dette kom da jeg kjørte på minimum hastighet. Alarmen slutter å hyle etter 10sek, men lyset er der fortsatt. Parkerte den og prøvde igjen etter et par timer. Samme skjedde, kommer ikke før etter ca 5 min. Hvis jeg gir på litt, ca 4000rpm så slukkes lampen etter en liten stund, men så kommer den igjen. Ifølge manual så er dette en alarm som må sjekkes ved første anledning. Hvis det hadde vært noe alvorlig som systemet hadde oppfattet som ødeleggende for motoren så har en slow funksjon blitt aktivert, da er det max 1500rpm. Den slow funksjonen blir altså ikke aktivert i mitt tilfelle. Er det noen som kjenner noe til dette og kan lede meg i en eller annen retning for feilsøking? Eller må jeg bare dra den opp igjen og få den til en forhandler som kan lese av feilkoder? PS: noen som vet om noen evinrude forhandlere(eller noen som kan disse motorene) i molde/kristiansund området? Redigert 23.Juli.2013 av terje w (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.