Jump to content

Sommerfesten på Giske, Ålesund. Gjesteplass eller sikker brygge

Eureka

Recommended Posts

Sunnmøringer! -er det noen som kjenner til om det er mulig å fortøye på kaia/ moloen like ved konsertområdet? Der er det en molo vest for Storevika, men jeg har ikke vært der ute før. Er det alternative havner der ute, eller må en over til Valderøya, rett ved Giskebrua?

Festivalen er jo flyttet i år. Ved den tidligere lokaliteten var det jo mulig å ankre opp på stranda ved brua.

Jeg har ikke lyst til å forlate båten for anker.

Har sendt mail til arrangøren med forespørsel. Får jeg svar, så skal jeg bekjentgjøre det.

Festivalen er flyttet til nordvestlig side av øya, her er det skikkelig sandbank utover og dessverre alt for grunt for meg. Dessuten er det ikke i le for vind fra nord, som meldt. Har funnet en havn, men der er bare to gjesteplasser, så det holder jeg faktisk for meg selv :) av og til må en tenke på seg selv, selv om det ikke er stor fare for at halve forumet skal dit i helgen. Drar ut på fredag for å sikre meg en plass :)

Jeg går ikke i land med båten på svai, slik man måtte gjøre før, hvor det for så vidt var mulig. Det har jeg ikke nerver til. Dessuten skal jeg nok ta en pils eller to, og da skal båten være godt fortøyd.

Kom til småbåthavna på Giske i 4tiden i dag. Her er det to gjesteplasser. Egentlig er det bare ei 10 meter flytebrygge hvor to båter kan ligge longside, den ene utenpå den andre. Har en på innsiden, så da er det fult da man sperrer for havnas båser om man ligger flere... Flere båter som har vært innom, snudd og gått ut igjen. Var på rekognosering i går med bil, siden jeg ikke har vært her før. Fikk da et viktig tips fra en lokal kar. Havnas innseiling forbi moloen er grunn. Båter på 140cm dypgående tar nedi på fjøre sjø. Jeg, som er ca 168cm dyp, bør altså gå inn og ut på flo. I dag var det ekstra høy flo, så jeg hadde nok vann under kjølen selv om jeg kom etter topp flo.

To gjestebåter har fått plass i ledige private båser, etter at de kontaktet eierene av plassene. så det er jo en mulighet.

stille og rolig kveld.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...