Jori Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Dette er vel tredje, fjerde tråden med det samme temaet bare til nå i år. Har hevdet i de andre trådene det samme som SAP sier, at BT sin olje garantert holder den specen de sier den skal, ellers ville de vært saksøkt av merkeforhandlerne for lenge siden. Det er spec som sier noe om kvaliteten på oljen og type olje, ikke om det er Shell, Statoil, Total, Esso/Exxon eller BT. Jeg har også bare brukt BT olje på de tingene jeg bytter på selv, hender dog at jeg kjøper noe Mobil1 når Jula eller Europris har dette på tilbud. Har til nå ikke skrudd på noen av mine motoriserte ting pga av at oljen har fremskaffet problem, dog er det mye annet som blir ødelagt av slitasje, bruk etc. Så lite som båt blir brukt før man skifter olje, kan man spørre seg om man bytter for ofte. Får ting virkelig smørt seg nok, før man putter på ny olje igjen. Tipper majoriteten ligger på mellom 50-100 timers bruk i sesongen. At det ikke finnes masse ekstra additiver i oljen som merkeforhandlerne skryter om å ha i sine (noe de sikkert har og tilsetter), betyr ikke mye når bruke er liten. For longlife oljer og hvor bruken blir ekstrem lang mellom hvert skift, der vil nok dette bety en del. Konklusjon, jeg er lykkelig med å spare penger på å bruke BT sin olje Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Tror nok som du sier Jori at de fleste av oss egentlig bytter olje unødvendig ofte. Jeg bytter olje og filter annet hvert år. Kan jo ikke bytte ut 20 liter olje hvert år. Kjører jo ikke mer enn 50-100 timer i året. Jeg kan ikke tenke meg at motoren tar skade av det. Sitér dette innlegget Link to post
G-sabb Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 (redigert) Det er en kar her i området som kjøpte ny påhenger tidlig på nittitallet,en Honda 10hk.Etter å ha brukt motoren hver sommer og høst i ti-tolv år kjøpte han seg en snekke Skilsø og ville selge Hondamotoren.En som ville kjøpe motoren spurte om han hadde behandlet den pent?Kjørt den i ferskvann,byttet olje osv? Da fikk han til svar at joda motoren var kjørt i stamp hver høst og olje i gearet var byttet av og til.Hva med motorolje,nei det var ikke motoroje på en påhengsmotor fikk han til svar og på denne motoren skulle det heller ikke olje i bensinen.Enkelt og greit. Det ble handel selv om motoren fremdeles gikk på orginalolje og den gikk fint. Redigert 29.Juli.2013 av Bøø (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.