Jump to content

Garmin gpsmap 720s problemer

Henrik11

Recommended Posts

Hei, har kjøpt meg en gpsmap 720s fra Garmin, og fant et problem som jeg ikke finner ut av, kan være jeg ligger litt bak på informasjonen, men problemet er:

Jeg får ikke frem noen mulighet for ekkolodd. Verken i menyen eller noe annet. Etter det jeg har skjønt så skulle egentlig s modellen ha innebygd 1000 kw ekkolodd, stemmer ikke det? Eller er det bare en reciever? Vil helst vite om jeg kan få den til å fungere før jeg selv begynner å kjøpe ny svinger..

Har bare kobla til strøm og jording (kobla til sikringsboks med 10 A) resten av sånt som skal kobles til motoren lar jeg noen som har peiling få gjort. Er det noen som finner en feil her? Skal forresten kjøpe bluechart g2 vision.

Takk for svar! :)

Det er riktig at den har innebygd ekkolodd men du må allikevel ha en svinger. Det blir litt som å ha radio uten antenne. Svingeren tilsvarer forenklet sett en antenne bare at den sender og mottar ultralyd og ikke radiobølger.

Har forøvrig samme enheten selv og de ukene det tok til jeg fikk somlet meg til å montere svingeren i bunnen av båten så jeg ikke noe om ekkolodd på skjermen så dette er normalt.

Redigert av Fjord725SE (see edit history)
Eneste problemet eg har til nå er at når eg vil ha meter i dybde får eg km/t i hastighet. Må lese om dette er mulig å velge uavhengig.
Velg "metrisk", og deretter endrer du enheten for hastighet.Klippet fra manualens side 48:

Opprette et egendefinert måleenhetssystemDu må motta dybdedata for NMEA-ekkolodd eller bruke en kartplotter i S-serien (for eksempel GPSMAP 720s) med innebygd svinger for å kunne vise informasjon om dybde og temperatur.Du kan velge individuelle måleenheter og opprette et egendefinert måleenhetssystem for kartplotterskjermen.1. Gå til skjermbildet Hjem, og velg Konfigurer > enheter > Systemenheter > egendefinert.2. Gjør ett av følgende:• Velg Dybde, og velg Fot, Favner eller Meter.• Velg Temperatur, og velg deretter Fahrenheit (oF) eller Celsius (oC).• Velg Avstand, og velg Miles, Kilometer, Nautisk (nm, fot) eller Nautisk (nm, m).• Velg Hastighet > Fartøyets hastighet, og velg Miles i timen, Kilometer i timen eller Knop.• Velg Hastighet > Vindstyrke, og velg Miles i timen, Meter per sek eller Knop.• Velg Høyde, og velg Fot eller Meter.• Velg Volum, og velg Liter, Gallon (US) eller Gallon (UK).• Velg Trykk > Manometertrykk, og velg kPa eller psi.• Velg Trykk > Lufttrykk, og velg deretter Millibar eller Tommer, Mercury.
Sent from my iPad using Tapatalk 2

mvh kjeros
-
Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...