Jump to content

Erfaringer med kalesje på Askeladden Z7


mgjell

Recommended Posts

synes båtene har et kult og tøft design!! om løsningene er veldig smarte eller bare annerledes kan vel diskuteres.. ser ut som det er lit for lavt under kalsejen etter min mening.. og hvorfor dem har valgt gul gelcoat er for meg helt uforståelig.. det er fint de to første årene.. matt gul gelcoat er jo veldig stygt... jeg hadde en 16,5 fot askeladd med gulskjær i.. det er ikke pent etter noen år og sol og saltvann har virket på den.. vil tro de få hvite er adskillig mer lettsolgte. Uansett virker det som Askeladdenbåtene er veldig solide og bruksvennlige båter.. bra kvalitet på de jeg har hatt.. de fra polen er nok sikkert like bra. Pilot house er uansett ikke noe for meg..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Lå ved en z8 i en gjestehavn her om dagen og må si kalesjen så veldig enkel ut.. Han hadde elektrisk luke bak over kalesjegarasjen, dro opp hele kalesjen.. Klikk, klikk, klikk, ferdig oppsatt på 26 sekunder..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Har Z8 med nevnte kalesjeløsning. Har brukt båten mye rundt dørene (dagsturer), men også flere "sørlandsturer", senest en uke i Lillesand nå i juli med familien (2 voksne og 2 barn). Har hatt båten siden vi kjøpte den ny av forhandler i 2009.

 

Både positive og negative erfaringer så langt.

 

Positive først:

- veeeeeeeldig praktisk - mekanismen/funksjonen fungerer knirkefritt den dag i dag

- er tett både for vann/regn og vind - veldig stille og lunt å kjøre med kalesje i fart

- ser bra ut med kalesje på

 

Negative erfaringer:

- "vinduene" i plast blir fort preget av at kalesjen blir presset veldig sammen når den ligger i kalesjegarasjen; kan sikkert behandles tilbake til tidligere glans

- lav takhøyde

- kalesjen er festet til rammeverket med skruer. I selve rammen er det noen plast-"knotter" som disse skruene er festet i. Kvaliteten/løsningen her er for dårlig... Plasten gir seg. og skruene løsner, og kan ikke festes igjen (gjengene er ødelagt) - dermed løsner også kalesjen fra rammen. Disse plast-"knottene" kan kjøpes nye, men er et herk å skifte.

You'll never walk alone | Klubb Alfa Romeo Norge

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...