Jump to content

selco selstar 16

Guest selcoskipper

Recommended Posts

VELKOMMEN SOM BRUKER PÅ BAATPLASSEN.NO!  :lol:

Finnes det noen som har informasjon om Selco Selstar 16 båter?

Artig prosjekt du har her. Jeg driver med noe i samme gate - en Selco Selboy 13 fot som også er i ferd med å bli restaurert. Driver og legger siste finishen på setene om dagen. Hadde jeg visst hvor mye arbeide det skulle bli med setene, spørs det om jeg hadde begynt med det... :cheers:

Jeg fattet interesse for historien til båten og Selco generelt. Har derfor søkt ganske mye på nettet etter stoff om Selco. Dessverre så er dette vanskelig å finne. Det finnes en side om Fjordplast hvor det er en egen side med oversikt over ulike Selco modeller. Men siden inneholder ikke noe info om Selstar 16 fot. :lol: Ellers kan man finne en del bilder i til salgs annonser, hvis man snoker lenge nok på nettet. F.eks. HER er en annonse med noe jeg tror er en Selstar. Det beste tipset jeg har, er at du kontakter redaksjonen i Båtmagasinet og spør pent om de kan sende deg kopi av det de har av artikler hvor Selco er nevnt. Jeg gjorde det og fikk tilsendt en 2-3 artikler. Husker ikke i farten om det står noe om Selstar i disse, men det er verdt et forsøk. Uansett er det moro å lese om historien til produsenten av båtene våre.

Skulle du komme over noe mer enn det jeg har nevnt her, er jeg veldig interessert i å høre om det. Lykke til! Legg gjerne inn et bilde av båten din i tråden Båten min, hvordan er din?, så blir det flere Selco som er representert. :drink:

• 1 år senere...

Finnes det noen som har informasjon om Selco Selstar 16 båter?

Er svært interesert i andre som har slik båt.

Er igang med en slik båt, det største problemet er å få tørket ut den skumfyllte dobbelt bunnen. Jeg har skåret opp dørken og lar det stå til tørk frem til våren.

Har funnet litt informasjon rundt omkring på nettet.

Peter Bøe

• 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...