Jump to content

Høye verdier på tiltmåleren, VP 290 DP

Jori

Recommended Posts

Til dere som kan mer enn meg om 290 DP drev.

Til vanlig ligger jeg på tall -4 med drevene nede. Tiltet i dag opp drevene, det ene drevet ble da stående på 47. Selv når jeg kjørte det ned står det på samme verdi, noe som medfører jeg må trykke inn beachknappen for å operer det drevet. Har sjekket giveren bak, den sitter fast i den fremre justeringsskruen. Så her må enten giveren (Huset) ha løsnet fra sitt feste, kåpen henger igjen blir ikke med drevet ned (kan det skje?) Eller den kammer over på tur ned, slik at den ikke justerer tallene med ned, evt andre løsninger?

Noen som har erfart det samme?

Hvis du løsner den lille plastskruen som holder tannsliden på plass, får du da snurret på tilttannhjulsgivethjulet og derved rettet problemet?

Dette kan gjøres på vannet, gjorde det på mitt DPE drev istad :-)

Mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Hvis du løsner den lille plastskruen som holder tannsliden på plass, får du da snurret på tilttannhjulsgivethjulet og derved rettet problemet?

Dette kan gjøres på vannet, gjorde det på mitt DPE drev istad :-)

Mvh

Bavaria32sport

Godt forslag, men er redd for at den bare henger seg igjen, neste gang jeg tilter opp? Den viste jo riktig inntil den nå ikke ville gå ned igjen!

Kommer ikke til å ta opp båten bare for dette, da får det vente til høsten. Drevet fungerer jo, men viser konstant 47, hehe

Liten oppsummering, delvis rett Bavaria. Det er plastikk giveren/tannslideren som sitter på kåpen som er sprekt i skruefestet, slik at det dyttes opp og justerer da på giveren, men blir ikke med ned igjen. Så da blir det nok en ting å handle inn. Hadde vært greit å få den nå, da badetemperaturene er så gode. Gidder ikke bytte får jeg ikke tak i den før temperaturene faller, da får det vente til høst.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...