mentor70 Startet 25.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 25.Juli.2013 Jeg har en type lufteventiler i min båt som er svært vanlig. Jeg har 3 stk i min nåværende båt, og alle sammen er defekte. Jeg har også hatt tilsvarende ventiler i mine tidligere båter og også opplevd problemer da. Problemet er at man må løfte ventilen opp og vri for å få låst den i åpen posisjon, men de er leie å få låst. De faller ned igjen og lukker seg. Jeg er helt sikker på at dette er et kjent problem for mange, og derfor lurer jeg på om det er noen av dere som har løst dette på en elegant møte (ikke slik som meg som har brukt tape for å holde den oppe)? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2013 Hadde lenge en strips som var passe slakk, som eg hukka rundt når eg åpna. Står alltid åpen uansett. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Kimsdal Svart 25.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2013 Har teipet min også :) vurderer i kjøpe inn en solselle ventil. Litt usikker siden eg bor i Bergen er jo nesten aldri sol :) så er jo sikkert bare bortkasta peng Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 25.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2013 Neida, solcelleventiler virker faktisk. Du får også noen med batteri som gjør at de snurrer litt lengre utover kvelden. Slike batterier "dør" jo før eller siden, så hvor god idé det er vet jeg ikke. Vifta drar ikke mye strøm. Skulle gjerne kunne kople de opp mot batteriet også, for manuell drift. Men åpen dekksluke gir jo litt lufting det også... Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
TMe Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 Disse er vanligvis "Elektrolux" jallakopier og derved av dårlig kvalitet. Mulig at originalvare fortsatt er i salg. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 (redigert) Jeg har hatt originale Elektrolux i to båter nå, i begge tilfeller originale fra syttitallet. Ingen problemer av den type du beskriver. Så prøv å finne originalen, så slipper du slike tulleproblemer. Originalen skal ikke vris, kun dyttes opp så står den der. Redigert 26.Juli.2013 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
3rik Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 Har teipet min også :) vurderer i kjøpe inn en solselle ventil. Litt usikker siden eg bor i Bergen er jo nesten aldri sol :) så er jo sikkert bare bortkasta peng neh, jeg har en solcelleventil og bor i Bergen. Den går litt rundt selv om det er overskyet. Når det er sol blir det en liten bris i lugaren :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.