Jump to content

Ny 17" seilbåt, men vet ikke hvilken type eller merke.

stuvedal

Recommended Posts

Heisann. Har nettopp vært å hentet meg en ny seilbåt, men vet ikke hvilken type eller merke det er. Har ett kjempedårlig bilde, tatt nå i kveld etter at vi startet å rigge masten på båten, men jeg trenger litt mer "kjøtt på beina" for å finne ut hvordan den skal rigges, og hva som skal være hvor.

Jeg er veldig uerfaren på området med seiling, men er båtvant. Her er da bildet av meg og min lille båt, den er oppgitt av selger til å være 17", singel kjøl. Har ikke fått montert opp bommen enda.

Noen tipset meg om at det kunne være en Leisure 17, men de jeg har funnet på nett, har dobbel kjøl. Så jeg slo fra meg det ganske fort.

Er det noen som har sett denne før, eventuelt kan peke meg i rett retning av ett bra bilde som viser båten ferdigrigget? Ville vært utrolig takknemlig om det var noen der ute.. :)

Mvh Sture

bilde

hvis det ikke er ett hjembygg, så er det vel ett merke i skroget ett eller andet sted. rundt kjølboltene bak under cokpit. enentuelt under gumilisten bak..

lykke til

ps tror Lesure 17 ble bygget med begge kjølalternativer.... to kjøler er for at båten skal stå på bunnen når vannet trekker seg tilbake; dette ble utviklet langs kanalkysten i England. det er ikke effektivt i det hele.... se her... https://www.google.no/search?q=leisure+17&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=xtH0UefAEvGM4gTX44CQAw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1093&bih=570

Jo fler leketøy, jo bedre...

Hmm. Jeg synes jo båten ligner veldig på en Leisure, men er det så veldig mange forskjellige kjølalternativer til disse? Ser at det er enkelte som kom med to kjøler midt på, for å kunne stå på bunnen. Så er det enkelte igjen som levers med to kjøler, en foran og en bak. Men min har jo bare en dyptstikkende kjøl, og løst ror bak. Tror jeg får bare prøve meg litt fram på dette, så får jeg heller komme tilbake til dere om jeg blir stående bom fast.. (pun intended)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...