stuvedal Startet 25.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 25.Juli.2013 Heisann. Har nettopp vært å hentet meg en ny seilbåt, men vet ikke hvilken type eller merke det er. Har ett kjempedårlig bilde, tatt nå i kveld etter at vi startet å rigge masten på båten, men jeg trenger litt mer "kjøtt på beina" for å finne ut hvordan den skal rigges, og hva som skal være hvor.Jeg er veldig uerfaren på området med seiling, men er båtvant. Her er da bildet av meg og min lille båt, den er oppgitt av selger til å være 17", singel kjøl. Har ikke fått montert opp bommen enda.Noen tipset meg om at det kunne være en Leisure 17, men de jeg har funnet på nett, har dobbel kjøl. Så jeg slo fra meg det ganske fort. Er det noen som har sett denne før, eventuelt kan peke meg i rett retning av ett bra bilde som viser båten ferdigrigget? Ville vært utrolig takknemlig om det var noen der ute.. :)Mvh Sture Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 Jeg synes den ligner veldig på en tilsvarende båt knytta til samme spørsmål for et par mnd siden, kanskje du finner tråden vha google (googlesøk på bp, øverst til høyre)? Sitér dette innlegget Link to post
stuvedal Svart 27.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Noen andre som kanskje har en ide? Har forsøkt søkefunksjonen, men det var ikke stort å finne der. :-( Sitér dette innlegget Link to post
Kimsdal Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Ligner veldig på en glen-l 17 er denne bygget i krysfiner? Så er det nokk en hjemmebygget glen-l Sitér dette innlegget Link to post
stuvedal Svart 28.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 Det er glassfiber rundt om hele veien. Sitér dette innlegget Link to post
Odmar Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 hvis det ikke er ett hjembygg, så er det vel ett merke i skroget ett eller andet sted. rundt kjølboltene bak under cokpit. enentuelt under gumilisten bak.. lykke til ps tror Lesure 17 ble bygget med begge kjølalternativer.... to kjøler er for at båten skal stå på bunnen når vannet trekker seg tilbake; dette ble utviklet langs kanalkysten i England. det er ikke effektivt i det hele.... se her... https://www.google.no/search?q=leisure+17&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=xtH0UefAEvGM4gTX44CQAw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1093&bih=570 Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
stuvedal Svart 28.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 Hmm. Jeg synes jo båten ligner veldig på en Leisure, men er det så veldig mange forskjellige kjølalternativer til disse? Ser at det er enkelte som kom med to kjøler midt på, for å kunne stå på bunnen. Så er det enkelte igjen som levers med to kjøler, en foran og en bak. Men min har jo bare en dyptstikkende kjøl, og løst ror bak. Tror jeg får bare prøve meg litt fram på dette, så får jeg heller komme tilbake til dere om jeg blir stående bom fast.. (pun intended) Sitér dette innlegget Link to post
Odmar Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 Du kan jo lese litt her, eventuelt ta kontakt med de hvis du har noen spørsmål. Leisure klubben Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
arkmarin Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 Dette er ingen Leisure 17. Jeg har eid båttypen og den har "frontvindu". Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
stuvedal Svart 29.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Det viser seg å være en MK1 Stor Triss, laget av en svensk fabrikk som nå er nedlagt. :) Så, da er i allefall mysteriet løst.Takk så meget for all hjelp. :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.