satyrion Startet 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2013 (redigert) Ser mye på båt for tiden på blant annet finn.no å når jeg finner en båt som ser fin ut klikker jeg inn på den bare for å finne grusomme blå tekstiler med anker... Skal du ha noe som ser bra ut innvendig må du nesten gå for ny modell. Hva er det med denne blå tekstilen med anker på alt som folk liker? Det ser jo helt forferdelig ut, og utrolig kjedelig å ikke minst lite originalt da de fleste båter som ikke er nyere modeller bruker dette. Ser rett å slett fattig å Harry ut vs hvite å sorte tekstiler og lignende som du nesten kun får i nye båter. Så det store spørsmålet. Lar det seg gjøre å bytte interiør på båt uten å gjøre det selv? Tenker da på å bytte alle tekstilene. Noen som har gjort dette? Redigert 26.Juli.2013 av satyrion (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 (redigert) Alle tekstiler må byttes i båt ved jevne mellomrom, ingen sofa som holder i tredve år...:-) Dette får du gjort hos mange møbelsnekkere ol, langt fra den største utgiften du vil få på en båt. Er delvis enig, men jeg synes den blå fargen med prikker på tekstilene i båten min er ganske fin, jeg. Det jeg synes er tåpelig er ankermotiver, som du er inne på, og messingskilt påskrevet "Captains cabin" og lignende. Jeg vet at jeg er i båt, trenger ikke ankerdekor for å understreke det... Redigert 26.Juli.2013 av grawis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
satyrion Svart 26.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 Ja det du har er litt bedre :) anker er rett å slett helt ræva. Det blir d samme som anker tatovering på skuldra. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 ?........anker er rett å slett helt ræva...... Jeg er også best fornøyd med egen båt og egen smak når det gjelder interiør, men har tilgode å kalle hva andre liker for "bare ræva". Litt ufint??? Sitér dette innlegget Link to post
satyrion Svart 26.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 Jeg er også best fornøyd med egen båt og egen smak når det gjelder interiør, men har tilgode å kalle hva andre liker for "bare ræva". Litt ufint??? Er bare så lei av å se på blå anker tekstiler på ellers flotte båter. Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 (redigert) Du tror du kan komme her å tuske til deg tittlelen Båtplassens Jan Thomas sånn helt uten videre? Over mitt lik. Hvilke båter, og hvor mange av dem er det du har sett innen du bestemte deg for å stå frem med dette? For min del kan jeg ikke si å ha sett så mye blått og så mange anker. Det som har ergret meg grenseløst er bruken av gammelrosa. med og uten sjateringer. Dette var noe (spesielt) norske båtprodusenter gikk seg fullstendig fast i. Noen henger der fortsatt. Og det er jo bare sååååå 1980ogdentid. Når det gjelder ankertatoveringer så er/var dette noe forbeholdt sjøfolk (de som henter/tjener levebrødet til sjøs) og er for evig og alltid hevet over enhver definisjon omkring harry eller ikke. For dette har ikke du noe greie på. Ei heller trendnisser og hipsterfjomper som har plukka opp og skjenda dette ærverdige motivet og kaller det kuuult og "oldschool". Hold deg til interiørdesignet du. Redigert 26.Juli.2013 av Folk I Båt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 Hva mener du passer i en båt da? Hvilke motiver og hvilke farger er "riktig"? Jeg er godt fornøyd med mine blå ankermatter, men madrassene med små rød anker på er litt gammeldags. Men det er jo en båt:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
satyrion Svart 26.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 https://baatplassen.no/i/topic/97351-er-det-noen-i-norge-som-har-skaffet-seg-en-marquis-420-44-fot/#entry1472422Slik skal en båt se ut inni Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 Ja det hadde tatt seg ut om alle små og store båter hadde dn stilen. Men fin er den ja;) Bare å kjøp en da vell.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
satyrion Svart 26.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 Vell jeg tjener desverre ikke noe mer en den gjennomsnittlige nordmannen, så blir nok ikke kjøp med d første. Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 (redigert) Blå neonbelysning vil aldri bli harry. Hverken på biler, motorsykler, båter eller i strippesjapper og det som verre er. Redigert 26.Juli.2013 av Folk I Båt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
satyrion Svart 26.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 Jeg snakker om tekstilen i denne tråden om du ikke har fått med deg d Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 Min båt er i hvit "plast", men med en mørk blå stripe under dollboardet. Dermed er fargevalget gitt. Utvendig er kalesjen i samme blåfarge. Og blå er en pen farge som passer tilsjø og kyst synes jeg. Innvendig har jeg (produsenten) holdt fargevalget på det samme. Jeg har blå tepper, stoler, benker osv i blått. Sitteputene i skai ute er i hvitt og blått. Blå farge med gelcoat i hvitt,er lett å tilpasse andre farger. Dette er helt greit. Men vi har da noen dynetrekk og puter med anker og seilbåter på (gud bedre!), men det overser jeg; spesielt de med seilebåtmotiv! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
grawis Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 Hehe, du klager over harry båtinteriør, også kommer du med dette bildet?!? Sitér dette innlegget Link to post
satyrion Svart 26.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 Ser ikke noe harry med det, men ser bare en sick epic stil. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 Tror dynetrekket er fra IKEA:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Sofaseileren Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Må innrømme at jeg er rystet over den totale mangel på kompetanse blant BPmedlemmene. Interiør med ankermønster har ikke, og har aldri hatt, noe med interiørsmak å gjøre. Ingen liker dette egentlig, men er en nødvendig sikkerhetsforanstaltning. Feks i likhet med rødfargen på brannskukningsapparatet. For oss som gjerne våkner temmelig furtumlet midt på natten an at behov melder seg, skal synet av ankerne varsle oss om at vi faktisk befinner oss ombord i en båt, og at konsekvensen av å stige opp fra kjelleren i nettoen og slå lens ved nærmeste tre, er at båtnaboen må bruke formiddagen til å spyle masta, og at de andre i gjestehavna jager barna under dekk når du er i nærheten. Til dette bruk har ankermønstrede interiører fungert svært effektivt. Ankermønsteret var også tiltenkt å fortelle båtførere at det faktisk er en båt de fører og ikke en bil, men til dette formålet fungerer det bare delvis. Her forskes det på ekstratiltak. Det gjøres forsøk med små miniatyrmodeller av stiliserte fyr, robåter og lanterner, gjerne plassert ved vindskjærm ved førerplass, og dette kan til en viss grad ha en effekt, men endelige løsninger er på utprøvingsstadiet. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Satyr, ser du ikke hvor fort og hvor jævlig uhipp det interiøret du viser til vil bli? Det er hva man kaller "tidløst" som preger kvalitet. Hipt og harry er lenket i sammen, ingenting blir mer harry en det som ikke lengre er hipt, og det skjer fort. Stil og eleganse er nær tidløst. ...... Selv sitter jeg som en konge på brunbeige skaiputer fra 70 tallet. De er rene, hele og kan vaskes av på en enkel måte. Alt dette på uteputer som snart er 40 år. Skai er åpenbart et godt valg i båt. Ang farger så er jeg på ferie og ikke i jahn thomas sin båthomsepatrule. Men akkurat nå ligger vi på lyngør og det er unektelig høy jahn thomaso faktor her, men også en del tidløse klassikkere og smykker av båter. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Ikke mobb det gamle sengetøyet mitt. :) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
REM Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 ?........og messingskilt påskrevet "Captains cabin" og lignende... Sjøl har vi ikke noen slike skilter, men kan hensikten kanskje være at eieren ikke vil ha trafikk inne på sin egen cabin? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Eureka Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 (redigert) http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=41920075 Et alternativ til blå tekstiler... Utrolig frekk og trendi kjøl :) Sånn skal jeg ha. -den egentlige årsaken til anker på alt av puter, gardiner, sofa etc er at når du ligger på svai og våkner om natten, fortumlet og har drømt om brukne bunnventiler, bråttsjø,vann i oljen, tau i propellen, umerkede grunner, så ser du ankeret og du minnes på å sjekke om du ligger i ro eller om ankeret dregger. -datidens enkle ankeralarm. i moderne båter er det ikke behov for dette da man har ankeralarm på plotteren. :) Redigert 27.Juli.2013 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
satyrion Svart 27.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 (redigert) Satyr, ser du ikke hvor fort og hvor jævlig uhipp det interiøret du viser til vil bli? Det er hva man kaller "tidløst" som preger kvalitet. Hipt og harry er lenket i sammen, ingenting blir mer harry en det som ikke lengre er hipt, og det skjer fort. Stil og eleganse er nær tidløst. ...... Selv sitter jeg som en konge på brunbeige skaiputer fra 70 tallet. De er rene, hele og kan vaskes av på en enkel måte. Alt dette på uteputer som snart er 40 år. Skai er åpenbart et godt valg i båt. Ang farger så er jeg på ferie og ikke i jahn thomas sin båthomsepatrule. Men akkurat nå ligger vi på lyngør og det er unektelig høy jahn thomaso faktor her, men også en del tidløse klassikkere og smykker av båter. Alt jeg vet er at blå anker greia var sikkert fett på 40 tallet. I dag skal det være sort, hvitt og lignende. Ikke noe sesam stasjons farger ferdig snakka Redigert 27.Juli.2013 av satyrion (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zapata Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Godt poeng fra Lars H. Trekk elementer og farger fra eksteriøret inn i innredningen. Det skaper en helhet og blir sjeldent feil. Det som uansett må ligge i bunn av en slik diskusjon er det gode gamle mantraet; smaken er som baken. Delt. Ellers synes jeg bildet minnet om forværelset til en frisørsalong med kaklehøner og dårlig kaffe fra en kapselmaskin. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Jeg tviler på at marineblå vil gå av mote med det første ombord i en båt. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Hvite tekstiler og tyll er sikkert kult i en Jahn Thomaas cruiser, men selv der ser jeg for meg flekker av brunkrem og fundation (ellerhvadetnåheter). Andre flekker tør jeg ikke en gang tenke på. I båt ser jeg kun meningsløshet med hvite tekstiler. Unger, bikkjer, fiske, matlaging, motormekk, spising, absolutt ingen mennesklig aktivitet er kompatibel med hvite tekstiler, utover å tørke seg med et hvitt håndkle, som så må vaskes, eller tørke seg bak med hvitt papir, som så må kastes. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.