satyrion Svart 27.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 (redigert) Hvite tekstiler og tyll er sikkert kult i en Jahn Thomaas cruiser, men selv der ser jeg for meg flekker av brunkrem og fundation (ellerhvadetnåheter). Andre flekker tør jeg ikke en gang tenke på. I båt ser jeg kun meningsløshet med hvite tekstiler. Unger, bikkjer, fiske, matlaging, motormekk, spising, absolutt ingen mennesklig aktivitet er kompatibel med hvite tekstiler, utover å tørke seg med et hvitt håndkle, som så må vaskes, eller tørke seg bak med hvitt papir, som så må kastes. Vell d kan ikke passe alle, men en ting er sikkert at blått med anker mønster er uoriginalt å ser ræva ut. Redigert 27.Juli.2013 av satyrion (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Alt jeg vet er at blå anker greia var sikkert fett på 40 tallet. I dag skal det være sort, hvitt og lignende. Ikke noe sesam stasjons farger ferdig snakka Så blått som i denne det er harry og passè Det ser altså mye bedre ut her hvor de har valgt beige/hvit til mahognyinteriøret Sitér dette innlegget Link to post
satyrion Svart 27.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 (redigert) Så blått som i denne det er harry og passè Det ser altså mye bedre ut her hvor de har valgt beige/hvit til mahognyinteriøret Den så ganske flott å elegant ut og jeg er enig den typen blå farge passer bra til møblene i båten. Det jeg ikke liker er den super knall blå fargen, hvertfall om det også er anker i den. Her var det ikke overdreven bruk av blått, å fargen var ikke for sterk så det ser flott ut. Redigert 27.Juli.2013 av satyrion (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Enda godt det var seilbåt og ikke anker på de mørke blå putene. ps. får desverre ikke lagt inn smily's Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
satyrion Svart 27.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 (redigert) Det er dette jeg ikke kan fordra, fant bare et random bilde kjapt av en båt på finn.no Ser jo bare helt på trynet ut, men har sett mye værre også... Her er alt av tekstiler blått...og så ligger det et Norsk flagg i vinduet som jeg også syntes er harry. Folk farter rundt med norsk flagg på båten hele tiden, men det er en anna sak. Redigert 27.Juli.2013 av satyrion (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Ja guuuuudamei noe så harry. Uffuffuff. Blir helt dåååårlig jeg altså (uttales med knekk i håndleddet) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 .og så ligger det et Norsk flagg i vinduet som jeg også syntes er harry. Folk farter rundt med norsk flagg på båten hele tiden, men det er en anna sak. Å sånn ellers har du det bra? Når du er ute med båten Skal du ha nasjonal flagget oppe. Hvis det Norske flagget er Harry, hva syns du da om det Islandske? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Folk I Båt Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Tror han (?) er en liten sånn tøysegutt jeg. Om han hadde vært så bevisst på trender og uharryhet hadde han neppe rota seg inn på noe så erkeharry som et internettforum (sååå 2005) om båt (båtliv er for tiden lengre ute enn Utsira og Træna til sammen) der snittalderen på medlemmene sikkert er passert 40 (40 er blodharry nå. Det er 34 som gjelder). Sitér dette innlegget Link to post
satyrion Svart 27.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Å sånn ellers har du det bra? Når du er ute med båten Skal du ha nasjonal flagget oppe. Hvis det Norske flagget er Harry, hva syns du da om det Islandske? Tenker alle flagg generelt, det er min mening ferdig snakka. Sitér dette innlegget Link to post
satyrion Svart 27.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Tror han (?) er en liten sånn tøysegutt jeg. Om han hadde vært så bevisst på trender og uharryhet hadde han neppe rota seg inn på noe så erkeharry som et internettforum (sååå 2005) om båt (båtliv er for tiden lengre ute enn Utsira og Træna til sammen) der snittalderen på medlemmene sikkert er passert 40 (40 er blodharry nå. Det er 34 som gjelder). Er ikke bevist på trender, trenger ikke være det for å syntes anker med blått ser ræva ut. :=) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Tror han (?) er en liten sånn tøysegutt jeg En liten fjortis med dårlig smak, og en fjern drøm om båt. Sitér dette innlegget Link to post
Zapata Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Tror nok at trollet spratt ut av esken da flagg ble en del av ligningen... Sitér dette innlegget Link to post
satyrion Svart 27.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 (redigert) En liten fjortis med dårlig smak, og en fjern drøm om båt. Fjortis: nope men kanskje i hodet? fjern drøm om båt: ja dårlig smak: er vell opp til den enkelte, sier bare min menging jeg. Redigert 27.Juli.2013 av satyrion (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
satyrion Svart 27.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Tror nok at trollet spratt ut av esken da flagg ble en del av ligningen... Så min mening er såpass utenfor din virkelighet at du ikke klarer å akseptere det, men må skylle på trolling? ikkje bra Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 (redigert) Jeg opplevde den harde virkelighet for en uke siden da jeg skulle kjøpe tepper til båten. I utgangspunktet var jeg ute etter blått, gjerne lik båten på bildet over. Jeg endte opp med et svart/grått teppe, da ingen(av 3) hadde blått. Blått er ut i år, men den ene butikken måtte innrømme at de hadde hatt tre forespørsler på blå tepper den lørdagen, så hvem vet.? Kommer jeg over et blått teppe(gjerne med ankermotiv) som jeg liker, kommer jeg til å skifte ut om det så skjer i neste uke. Redigert 27.Juli.2013 av Wiking26AC (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
satyrion Svart 27.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Jeg opplevde den harde virkelighet for en uke siden da jeg skulle kjøpe tepper til båten. I utgangspunktet var jeg ute etter blått, gjerne lik båten på bildet over. Jeg endte opp med et svart/grått teppe, da ingen(av 3) hadde blått. Blått er ut i år, men den ene butikken måtte innrømme at de hadde hatt tre forespørsler på blå tepper den lørdagen, så hvem vet.? Kommer jeg over et blått teppe som jeg liker, kommer jeg til å skifte ut om det så skjer i neste uke. Hvem er det egentelig som bestemmer hva som er inn å ut hvert år? Det kan jo ikke være kundene da 3 stk vill ha blått... merkelige greier Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Etter han satyren (!) har satt skapet på plass vil du nok bli overkasta med blå tepper. Er neppe noen som ikke allerede har begynt å røske ut interiøret og brenne flagg. Sitér dette innlegget Link to post
Athene Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 Har dette noe med alder å gjøre? Når man er ung er man gjerne veldig opptatt av å ha det nyeste av moteklær og ting som alle de andre unge har og synes de eldre som ikke bryr seg om mote er veldig rare.. Nå har jeg kanskje blitt av de eldre selv, - går på båtmesser og synes min egen båt fra 86 er mye finere enn de nye jeg ser der. Jeg har "en hel regnskog" av mahogny under dekk, mørk blå setetrekk (uten anker) og synes dagens båter ser ut som sterile operasjonsrom under dekk. Min båt har spiss baug som gjør at jeg kan hoppe ned på svaberget om jeg vil ligge med baugen inn og trekke opp ankeret uten at det skrubber borti skroget. De peneste seilbåtene jeg vet er fortsatt Swan og Sweden Yacht fra tidlig 80-tall. Dagens seilbåter med rett baug og hekk har ikke linjer eller skjønnhet i det hele tatt etter mine begreper. Det er godt smaken er forskjellig! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 Hehe, du klager over harry båtinteriør, også kommer du med dette bildet?!? hver sin smak tydeligvis - jeg synes dette var gyselig Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
larss Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 Ser ut til at det meste kan diskuteres på BP :) For min del så er jeg ikke så opptat av farger eller om de fleste andre båter har flagget oppe eller om det ligger i vinduet. Jeg bruker flagg forde jeg føler det hører med. Når det gjelder puter og tekstiler i båten er det konemor som er sjefen, og der får hun styre det som hun vil. Uansett blir det bedre en om jeg skulle gjort det, for da hadde det vell ikke blitt gjort i det hele tatt :) larss Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 Har dette noe med alder å gjøre? Når man er ung er man gjerne veldig opptatt av å ha det nyeste av moteklær og ting som alle de andre unge har og synes de eldre som ikke bryr seg om mote er veldig rare.. Nå har jeg kanskje blitt av de eldre selv, - går på båtmesser og synes min egen båt fra 86 er mye finere enn de nye jeg ser der. Jeg har "en hel regnskog" av mahogny under dekk, mørk blå setetrekk (uten anker) og synes dagens båter ser ut som sterile operasjonsrom under dekk. Tror ikke nødvendigvis det har noe med alder å gjøre, jeg er hjertens enig selv om jeg så vidt har passert tredve...:-) Dette er nå en av de mer underholdende trådene jeg har lest på ei stund! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 Det mest Harry jeg ser er blått lys i båter både ute og inne. Den tiden forlengst forbi. Spsiellt blått lys under vannlinjen. Men noen sverger til dette også. Maritime gardiner har jeg aldri hatt sansen for. Vi er jo i båt. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hakkannen Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 Synes godt om mahognyinteriør og slikt, men forsåvidt enig med ts når det gjelder disse "overmaritime" dekorasjonene. Det gjelder ikke bare puter og gardiner, men ankerformede flaskeåpnere, stearinlysholdere utformet som anker eller skipsratt, osv. Det kan virke som man en gang i tiden, da det ble vanligere at folk fikk seg fritidsbåt, fikk et behov for å virke ekstra maritime. Jo mer maritimt preg jo bedre. Derfor ble det dannet et marked for slikt dill. Tar man turen ned i en klassisk båt ala redningskøyter eller lignende blir man ikke møtt av slik pynt. Da er interiøret i seg selv maritimt og klassisk, trenger ikke ankerbefengte blå puter med dusk for å understreke det. Ser også at bredstripete puter med blått/hvitt, grønt/hvitt eller rødt/hvitt skal være veldig maritimt. Føler jeg går på en snurr når jeg ser slike puter og gardiner. Samtidig, er også enig med dem som mener noen nye båter blir for sterile og upersonlige. Var nedi noen Hanser, Bavariaer og et par Beneteauer på en båtmesse i fjor. Lys bjørk og skarpe kanter kan man ha på land, etter mitt syn er det verken koselig eller forsvarlig med tanke på heftig sjøgang med slikt interiør. Til syvende og sist er vel det viktigste at eierne trives i båten sin, men det er heldigvis lov å ha forskjellig smak Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 ..................... Til syvende og sist er vel det viktigste at eierne trives i båten sin, men det er heldigvis lov å ha forskjellig smak Der tror jeg du er ved essensen i det hele for meg. Jeg kan ikke fordra at noe spør om å få se seg om i båten min og få kommentarer på ditt og datt. Samtidig holder jeg meg også unna andres for å slippe å spille skuespill for å unngå å kanskje såre. Hvordan andre velger å dekorere sine båter både inne og ute er "none of my business". Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 Kunne ikke sagt meg mer enig. En dustetråd.. Vil trådstarter ha brunt oransje sort kufiollilla panterfargede interiør tekstiler ja så bytt til det for f. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.