Jump to content

Blått anker interiør, hvorfor?

satyrion

Recommended Posts

Hvite tekstiler og tyll er sikkert kult i en Jahn Thomaas cruiser, men selv der ser jeg for meg flekker av brunkrem og fundation (ellerhvadetnåheter). Andre flekker tør jeg ikke en gang tenke på.

I båt ser jeg kun meningsløshet med hvite tekstiler. Unger, bikkjer, fiske, matlaging, motormekk, spising, absolutt ingen mennesklig aktivitet er kompatibel med hvite tekstiler, utover å tørke seg med et hvitt håndkle, som så må vaskes, eller tørke seg bak med hvitt papir, som så må kastes.

Vell d kan ikke passe alle, men en ting er sikkert at blått med anker mønster er uoriginalt å ser ræva ut. Redigert av satyrion (see edit history)

Så blått som i denne det er harry og passè

bilde

Det ser altså mye bedre ut her hvor de har valgt beige/hvit til mahognyinteriøret

bilde

Den så ganske flott å elegant ut og jeg er enig den typen blå farge passer bra til møblene i båten. Det jeg ikke liker er den super knall blå fargen, hvertfall om det også er anker i den. Her var det ikke overdreven bruk av blått, å fargen var ikke for sterk så det ser flott ut. Redigert av satyrion (see edit history)

Det er dette jeg ikke kan fordra, fant bare et random bilde kjapt av en båt på finn.no

Ser jo bare helt på trynet ut, men har sett mye værre også...

Her er alt av tekstiler blått...og så ligger det et Norsk flagg i vinduet som jeg også syntes er harry. Folk farter rundt med norsk flagg på båten hele tiden, men det er en anna sak.

bilde

Redigert av satyrion (see edit history)

.og så ligger det et Norsk flagg i vinduet som jeg også syntes er harry. Folk farter rundt med norsk flagg på båten hele tiden, men det er en anna sak.

bilde

Å sånn ellers har du det bra?

Når du er ute med båten Skal du ha nasjonal flagget oppe.

Hvis det Norske flagget er Harry, hva syns du da om det Islandske?

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Tror han (?) er en liten sånn tøysegutt jeg.

Om han hadde vært så bevisst på trender og uharryhet hadde han neppe rota seg inn på noe så erkeharry som et internettforum (sååå 2005) om båt (båtliv er for tiden lengre ute enn Utsira og Træna til sammen) der snittalderen på medlemmene sikkert er passert 40 (40 er blodharry nå. Det er 34 som gjelder).

Tror han (?) er en liten sånn tøysegutt jeg.

Om han hadde vært så bevisst på trender og uharryhet hadde han neppe rota seg inn på noe så erkeharry som et internettforum (sååå 2005) om båt (båtliv er for tiden lengre ute enn Utsira og Træna til sammen) der snittalderen på medlemmene sikkert er passert 40 (40 er blodharry nå. Det er 34 som gjelder).

Er ikke bevist på trender, trenger ikke være det for å syntes anker med blått ser ræva ut. :=)

Jeg opplevde den harde virkelighet for en uke siden da jeg skulle kjøpe tepper til båten.

I utgangspunktet var jeg ute etter blått, gjerne lik båten på bildet over.

Jeg endte opp med et svart/grått teppe, da ingen(av 3) hadde blått. Blått er ut i år, men den ene butikken måtte innrømme at de hadde hatt tre forespørsler på blå tepper den lørdagen, så hvem vet.?

Kommer jeg over et blått teppe(gjerne med ankermotiv) som jeg liker, kommer jeg til å skifte ut om det så skjer i neste uke.

Redigert av Wiking26AC (see edit history)

Jeg opplevde den harde virkelighet for en uke siden da jeg skulle kjøpe tepper til båten.

I utgangspunktet var jeg ute etter blått, gjerne lik båten på bildet over.

Jeg endte opp med et svart/grått teppe, da ingen(av 3) hadde blått. Blått er ut i år, men den ene butikken måtte innrømme at de hadde hatt tre forespørsler på blå tepper den lørdagen, så hvem vet.?

Kommer jeg over et blått teppe som jeg liker, kommer jeg til å skifte ut om det så skjer i neste uke.

Hvem er det egentelig som bestemmer hva som er inn å ut hvert år? Det kan jo ikke være kundene da 3 stk vill ha blått... merkelige greier

Har dette noe med alder å gjøre? Når man er ung er man gjerne veldig opptatt av å ha det nyeste av moteklær og ting som alle de andre unge har og synes de eldre som ikke bryr seg om mote er veldig rare..

Nå har jeg kanskje blitt av de eldre selv, - går på båtmesser og synes min egen båt fra 86 er mye finere enn de nye jeg ser der. Jeg har "en hel regnskog" av mahogny under dekk, mørk blå setetrekk (uten anker) og synes dagens båter ser ut som sterile operasjonsrom under dekk.

Min båt har spiss baug som gjør at jeg kan hoppe ned på svaberget om jeg vil ligge med baugen inn og trekke opp ankeret uten at det skrubber borti skroget.

De peneste seilbåtene jeg vet er fortsatt Swan og Sweden Yacht fra tidlig 80-tall. Dagens seilbåter med rett baug og hekk har ikke linjer eller skjønnhet i det hele tatt etter mine begreper.

Det er godt smaken er forskjellig!

Ser ut til at det meste kan diskuteres på BP :)

For min del så er jeg ikke så opptat av farger eller om de fleste andre båter har flagget oppe eller om det ligger i vinduet.

Jeg bruker flagg forde jeg føler det hører med.

Når det gjelder puter og tekstiler i båten er det konemor som er sjefen, og der får hun styre det som hun vil. Uansett blir det bedre en om jeg skulle gjort det, for da hadde det vell ikke blitt gjort i det hele tatt :)

larss

Har dette noe med alder å gjøre? Når man er ung er man gjerne veldig opptatt av å ha det nyeste av moteklær og ting som alle de andre unge har og synes de eldre som ikke bryr seg om mote er veldig rare..

Nå har jeg kanskje blitt av de eldre selv, - går på båtmesser og synes min egen båt fra 86 er mye finere enn de nye jeg ser der. Jeg har "en hel regnskog" av mahogny under dekk, mørk blå setetrekk (uten anker) og synes dagens båter ser ut som sterile operasjonsrom under dekk.

Tror ikke nødvendigvis det har noe med alder å gjøre, jeg er hjertens enig selv om jeg så vidt har passert tredve...:-)

Dette er nå en av de mer underholdende trådene jeg har lest på ei stund!

Synes godt om mahognyinteriør og slikt, men forsåvidt enig med ts når det gjelder disse "overmaritime" dekorasjonene. Det gjelder ikke bare puter og gardiner, men ankerformede flaskeåpnere, stearinlysholdere utformet som anker eller skipsratt, osv. Det kan virke som man en gang i tiden, da det ble vanligere at folk fikk seg fritidsbåt, fikk et behov for å virke ekstra maritime. Jo mer maritimt preg jo bedre. Derfor ble det dannet et marked for slikt dill. Tar man turen ned i en klassisk båt ala redningskøyter eller lignende blir man ikke møtt av slik pynt. Da er interiøret i seg selv maritimt og klassisk, trenger ikke ankerbefengte blå puter med dusk for å understreke det. Ser også at bredstripete puter med blått/hvitt, grønt/hvitt eller rødt/hvitt skal være veldig maritimt. Føler jeg går på en snurr når jeg ser slike puter og gardiner.

Samtidig, er også enig med dem som mener noen nye båter blir for sterile og upersonlige. Var nedi noen Hanser, Bavariaer og et par Beneteauer på en båtmesse i fjor. Lys bjørk og skarpe kanter kan man ha på land, etter mitt syn er det verken koselig eller forsvarlig med tanke på heftig sjøgang med slikt interiør.

Til syvende og sist er vel det viktigste at eierne trives i båten sin, men det er heldigvis lov å ha forskjellig smak :wink:

.....................

Til syvende og sist er vel det viktigste at eierne trives i båten sin, men det er heldigvis lov å ha forskjellig smak :wink:

Der tror jeg du er ved essensen i det hele for meg. Jeg kan ikke fordra at noe spør om å få se seg om i båten min og få kommentarer på ditt og datt. Samtidig holder jeg meg også unna andres for å slippe å spille skuespill for å unngå å kanskje såre. Hvordan andre velger å dekorere sine båter både inne og ute er "none of my business".

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...