Teerex Startet 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2013 ja det er jo 4,75" girhus på de store motorene, mens vi med knøttemotorer må bruke propeller med 4,25" hubdiameter Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Mastiff Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Jeg har en Blackmax propell av typen 832830a45p19 på hånden til en veldig grei pris. Er det noen som vet om den passer til en 75 hesters Optimax (tunet til 110 ekte hester)? Ser ut som om den er litt større enn standardpropellen til denne båten, men det er bare en fordel, siden standarden går vel høyt opp i turtall. Snålt, jeg finner ikke propellen noe sted. Den er fra en 150-hesters Optimax, men jeg lurer på om det er et skille med 135 opp, og at denne er for stor for min 75/110-hester. :( Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Jeg kjøpte en proppel som haade hvert på en mercury og satte den på en evinrude. Det gikk heller dårlig da den begynte å slure på splines (aksling) ved første gass pådrag Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Mastiff Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Det kan jeg tro. Men dette er to Mercuryer av forskjellig størrelse. Sitér dette innlegget Link to post
Mastiff Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Jeg fattet det etter hvert... Kjipt, for det var en ubrukt propell til 500 kroner. De hadde kjøpt en stålpropell til motoren før båten ble satt på vann, og så beholdt de denne som reserve. Helt til båten sank... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.