agronas Startet 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 27.Juli.2013 Har ett humminbird 586c ekkolodd som jeg skal sette over i en 24 fots forlandsbåt jeg skal bruke til fiske. Hvilken innvendig svinger anbefaler dere til denne? Ønsker best mulig svinger slik at jeg så dypt som mulig. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Innvendig svinger er ikke å anbefale for fisking (bortsett fra med Airmarsvingere som koster flere ganger så mye som ekkoloddet ditt). Ekkoloddet ditt er et 83/200kHz lodd, dermed kan ikke Airmar P79 (som jeg uansett ikke anbefaler til fisking) og som er en 50/200kHz svinger brukes. Eneste mulighet for innvendig montasje er å lime en Humminbird svinger på innsiden av skroget med epoxylim. Dette er greit for å se dybden, men ikke til fisking. Sitér dette innlegget Link to post
agronas Svart 27.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Forklarte meg klønete. Er på jakt etter beste svinger til å montere under båten :-) ( altså utvendig), var litt for opptatt av å unngå at noen skulle anbefale hekksvinget ( som jeg heller ikke vil ha:-) ). Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Du bør kjøpe et nytt ekkolodd med 50/200kHz, da kan du bruke enhver Airmar svinger. Humminbird har for det meste hekksvingere til 83/2000kHz ekkolodd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.