Jump to content

Lukter dritt på do når jeg drar ned, hva kan være galt?

Ribtjenester

Recommended Posts

Løftehøyde og sugehøyde må ikke forveksles. Hvis du satt den en 1/2 m.opp fra utløpet på tanken, må den jo i praksis suge dritten en halv meter opp, før den kan pumpe den ut.

Da forstår jeg at det ikke virket :yesnod:

Det kan hende jeg har misforstått begrepene. Men det hører med til historien at jeg tok bilde av "installasjonen" og viste det til forhandleren av pumpen-----og han sa at det var helt ok og etter oppskriften i bruksanvisningen. Dessuten sto det ikke noe om at den må stå helt nede ved tanken-----

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

• 2 år senere...

Et tips, egentlig uavhengig av trådstarters problemstilling. I sesongen, da vi bruker båten ofte så har jeg allerede lagt meg inn rutinen for å fylle opp ferskvannstanken hver gang vi legger til kai på egen bryggeplass. Siden jeg da uansett er ute med vannslangen så har jeg nå også begynt å fylle septiktank helt full med ferskvann. Jeg har aldri vært plaget med veldig vond lukt, men har stadig hatt den litt "tette" lukten av båttoalett ved bruk. Etter at jeg begynte med dette virker det til å ha forsvunnet helt. Her er min rutine:

- Tømme tank på vei innover så denne mer eller mindre alltid er tom

- Fylle ferskvann i toalettet (fyller ca. 20-30 liter vil jeg tro) for å ha ferskvann i skål og rør inn til tanken.

- Fylle opp septiktanken med ferskvann (fyller gjennom Waste-hullet for suging)

- Fylle opp ferskvannstanken.

Når vi kommer og skal ut med båten igjen så tømmer vi da tanken på vei utover og vet at vi har et rent og frisk system. En annen fordel med dette er at jeg ved å fylle septiktanken full med ferskvann, også ser at det da renner en god stråle ut av lufteventilen og da får bekreftet at det ikke er noe tett her.

http://naumar.no - Seil- og båtutstyr

1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson

For oss har sanitærvæsken Green Viking vært veien til frelse. I fjor luktet det som det gjør under morgentoalettet dagen derpå utenfor båten vår, hver gang vi flushet dassen. Fruen nektet å dra på tur før dette var fikset. Fikk tips om Green Viking her inne. Fylte tanken med ferskvann et par ganger og helte på GV. Dette gjorde susen. Etter "operasjonen" har vi kun fylt på en klunk innimellom. Fordelen er at GV heller ikke lukter vaskemiddel fra syden..

Kjøper det på Clas Ohlson. http://www.clasohlson.com/no/Green-Viking-sanitærvæske/34-8912

Kjøp versjonen uten farge og duft:)

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...