Figaro Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Løftehøyde og sugehøyde må ikke forveksles. Hvis du satt den en 1/2 m.opp fra utløpet på tanken, må den jo i praksis suge dritten en halv meter opp, før den kan pumpe den ut. Da forstår jeg at det ikke virket Det kan hende jeg har misforstått begrepene. Men det hører med til historien at jeg tok bilde av "installasjonen" og viste det til forhandleren av pumpen-----og han sa at det var helt ok og etter oppskriften i bruksanvisningen. Dessuten sto det ikke noe om at den må stå helt nede ved tanken----- Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Bitteliten Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Lukter det fra doen eller luftinga? På vår lukter det fra luftinga når doen brukes. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Kirkeng Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Luktet veldig i starten hos oss også... Nå går det fint etter mange skyllinger. Helt forferdelig lukt! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 3.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2013 Dass og slanger er nye, lukter ikke av luftinga. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
dskog Svart 3.August.2013 Link til dette innlegget Svart 3.August.2013 Når tanken er tom, det er varmt eller den har stått en stund, lukter det skikkelig ille når doen brukes hos oss og. Vi har brukt litt toalettluktmiddel en gang pr tømming, eller før vi forlater båten. Da blir det mindre lukt. Husker ikke hva det heter, men det er kjøpt i båtbutikk og det finnes flere typer. Sitér dette innlegget Link to post
naumar.no Svart 27.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2016 Et tips, egentlig uavhengig av trådstarters problemstilling. I sesongen, da vi bruker båten ofte så har jeg allerede lagt meg inn rutinen for å fylle opp ferskvannstanken hver gang vi legger til kai på egen bryggeplass. Siden jeg da uansett er ute med vannslangen så har jeg nå også begynt å fylle septiktank helt full med ferskvann. Jeg har aldri vært plaget med veldig vond lukt, men har stadig hatt den litt "tette" lukten av båttoalett ved bruk. Etter at jeg begynte med dette virker det til å ha forsvunnet helt. Her er min rutine: - Tømme tank på vei innover så denne mer eller mindre alltid er tom - Fylle ferskvann i toalettet (fyller ca. 20-30 liter vil jeg tro) for å ha ferskvann i skål og rør inn til tanken. - Fylle opp septiktanken med ferskvann (fyller gjennom Waste-hullet for suging) - Fylle opp ferskvannstanken. Når vi kommer og skal ut med båten igjen så tømmer vi da tanken på vei utover og vet at vi har et rent og frisk system. En annen fordel med dette er at jeg ved å fylle septiktanken full med ferskvann, også ser at det da renner en god stråle ut av lufteventilen og da får bekreftet at det ikke er noe tett her. Sitér dette innlegget http://naumar.no - Seil- og båtutstyr 1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson Link to post
Gew77 Svart 27.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2016 For oss har sanitærvæsken Green Viking vært veien til frelse. I fjor luktet det som det gjør under morgentoalettet dagen derpå utenfor båten vår, hver gang vi flushet dassen. Fruen nektet å dra på tur før dette var fikset. Fikk tips om Green Viking her inne. Fylte tanken med ferskvann et par ganger og helte på GV. Dette gjorde susen. Etter "operasjonen" har vi kun fylt på en klunk innimellom. Fordelen er at GV heller ikke lukter vaskemiddel fra syden.. Kjøper det på Clas Ohlson. http://www.clasohlson.com/no/Green-Viking-sanitærvæske/34-8912 Kjøp versjonen uten farge og duft:) Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Per Erik Løvdal Svart 27.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2016 Green Viking koster kun 99 på Europris Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 27.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2016 Jeg kjøper på Felleskjøpet Mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Lyst på båt Svart 27.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2016 Eeeh.. Lukter det dritt så er det vel dritt i dassen da . Forøvrig så hadde vi også veldig septiklukt i båten før jeg bytta ut ALLE slanger og la opp med trveisventil og sugestuss på dekk. Vi kaster forøvrig ikke dasspapir i dassen når damene tisser. Kan da velge å "pisse" i havet og drite i tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 27.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2016 Får man kjøpt pumpe til disse Green Viking kannene? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2016 Pumpe? Jeg tømmer bare en "dasj" fra kannen rett i dassen og skyller det ned i tanken. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
catano Svart 27.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2016 Jeg bruker vindusspyler tank og dyse kjøpt på Biltema. Montert tanken på veggen obs lavere en do. Limte dysen med hvit fugemassen på do kanten. Koblet strøm fra pumpemotoren og har således automatisk tilsetting av stoff ved bruk av do. Gjerne lurt å blande ut stoffet en del. VH Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Hakkannen Svart 28.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2016 Jeg har Green Viking oppi ei vanlig spruteflaske (gammel Jif-spray) som står på siden av dassen og spruter da et par sprøyt oppi skåla ved hvert besøk. Fungerer greit Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 29.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2016 Spruteflaske var en god ide. Syntes ikke selve kanna er så sexy for damene å bruke. Catano; skal se litt på løsningen din. Liker automatiske ting. Har du koblet den på samme bryter du flusher ned med? Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 29.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2016 Torden 67 Hei. Ja koblet til samme bryter, det for da blir det gjort samme hvem som er på toalett. Mvh Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.