Jump to content

Jans Entry 25 fot, noen som kjenner til dette båtmerke


Hpdam

Recommended Posts

Hei har selv en slik båt og er godt fornøyd. Veldig godt utnyttet plass,med stikk køye. Båten er vel ganske normal i sjøen for denne typen båt,litt "flat" bunn.Skroget ligner veldig scand tropic.

Men en båt fra 89 er jo 24 år gammel så den er jo ikke akkurat ny?

Det ligger også litt her på bp. om båten, hvis du søker.

 

Mvh.Tommy:)

Link to post
Share on other sites

Jans entry er tegnet av Alf Jensen. Helt riktig samme designer som Scand og Joda brukte på 80 tallet. Samt endel andre. Det ble vel med denne Entryen for Jans vedkommende tror jeg. Muligens at Biam 1000 skulle vært storebroren. Det gikk ikke og Biam overtok den formen mener jeg å huske!!.

Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Takk for svar.

Er det noen som kjenner vekten på denne båten?

Egner det seg å frakte en slik båt på henger eller må jeg frakte på lastebil?

Det sto her inne på forumet at båttypen Jans Entry hade problem med skroget,

Det hadde en såkalt sandwich skrog som kunne dele seg.

Vet dere noe om dette fenomenet?

Link to post
Share on other sites

Jeg vil anslå at vekt på båt er max 2500 kg. Litt avhengig av motor som sitter i den. Mao kan du frakte den på stor båthenger, dog kreves det nok at du har E-sertifikatet.

Det lille jeg kjenner til båten er positive erfaringer. Den ble i sin tid sett på som litt av en båt, var tidlig ute med nye moderne former, men den kom nok aldri lengre enn til det norske markedet. Mer kan ikke jeg hjelpe deg med. Det er også riktig at det er bygd båter av de samme formene i ettertid med annet navn, kommer bare ikke på hvem som tok over formene.Søker du på nett finner du ut av det, kan være lønnsomt å lese litt om de erfaringene som er med det nye båtnavnet også.

Link to post
Share on other sites

Hei. Jans entry vekt oppgis til å være 2200 kg, med tomme tanker de fleste veier nok betydelig mer. jeg har hatt båten i 14 år og er meget godt fornøyd. den gamle v8 bensin er for lengst kastet ut til fordel for diesel. båten er lett dreven noe som gjør at den slår litt i grov sjø.

Link to post
Share on other sites

Jans Entry er bygget med et kjernemateriale som heter core-mat. Dette er en perforert matte i noen få millimeters tykkelse som visstnok skulle mettes med polyester og forsterke konstruksjonen uten å få et tykt laminat som med ordinær sandwich-konstruksjon. Det er sikkert bra hvis det er gjort ordentlig men i motsatt fall er det katastrofalt og skroget er ubrukelig. Det er "skiftet skrog" på flere slike båter og ferdig støpt skrog finnes å få kjøpt, så det er i tilfelle ingen "total katastrofe", men det er jo et "arbeid" å skifte ut den nederste delen av båten ...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...