Tovetor Startet 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 27.Juli.2013 Vi har nettopp nå "pådratt" oss en pen, velholdt og navnløs (!) Winga 87, 1983 mod., døpt henne "Mira" og fryder oss over at vi nå som noviser trer inn i båtlivet. Spørsmålene står i tårnhøye stabler foran oss, men ingen fortoner seg det minste skremmende. Jeg er nok litt mest ivrig på å seile båten, men vi er begge enige om at Winga87 er en grei inngang for oss begge ift. båtlivet, været og vinden. Vi tar det altså rolig, kryss for kryss, selv om Mira neppe er den beste til det. Standardriggen er rullestorseil og selvslående rullefokk. Undrer meg dristig allerede nå før båten er seilt; bør jeg like gjerne erstatte selvslående (knøttete) rullefokk med medfølgende genova først som sist? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 Gratulerer, liker godt de båtene. Med finnekjøl osv må jeg tro at hun både krysser og seiler helt fint. Ville ventet litt med seilkjøp. Sitér dette innlegget Link to post
arkmarin Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 Det var i sin tid min båtdrøm. Fantastisk flott båt. Bruk den selvslående inntill du er varm i trøya på seiling, så kan du øke seilarealet. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Tovetor Svart 29.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Takker for tilbakemeldinger. Genova følger med på kjøpet. Følger rådet om langsom læring. Våger meg på påstanden om at Winga87 er en ikke så alt for påaktet genistrek (men det mener vel de aller flest om sitt egen båtvalg :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.