Jump to content

Eliasbåten uten redningsvest i Drøbak.

Kaspara_Nærsnes

Recommended Posts

Vi tok jolla fra Oscarsborg, og inn til Drøbak i går. Der var det helt fullt i den gamle havna, med masse båter, masse folk og god stemning med Havneblues arrangement.

Elias var en av attraksjonene for barna. Her var det lang kø av forventningsfulle barn. De fikk utdelt redningsvester, og fikk bli med på tur med den lille Eliasbåten.

Det var helt utrolig skuffende å se at han voksne som var med å kjørte båten sammen med barna, han hadde ikke vest på seg.

Når vi skulle reise (2 voksne og ett barn i gummibåt, med vest på alle), så ropte jeg bort til han at han hadde glemt vesten sin, og at jeg synes dette så utrolig dumt ut på den båten. Da fikk jeg beskjed om at jeg kunne komme meg av gårde.

Jeg kobler Eliasbåten direkte til Redningsselskapet, og jeg kobler Redningsselskapet direkte til kampanjer for økt bruk av vest for voksne også.

Elias har stor signaleffekt til barna, og det er svært skuffende å se at voksne som håndterer denne båten ikke har mer vett mellom ørene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...