Cautela Startet 28.Juli.2013 Del på Facebook Startet 28.Juli.2013 Jeg har selv prøvd å finne elektroniske kart over Telemarkskanalen, uten hell. I sommer har vi vært på en fin tur i kanalen med papirkart som hjelpemiddel. Under en av sluseturene kommer jeg over en som har Navionics på sin iPad, med kart over kanalen. (Selv bruker jeg blandt annet Navionics på iPad, i tillegg til Raymarine e7.) Han viste ikke hvordan han hadde fått dette kartet med og vi sammenliknet våre programmer, som ikke viste noen forskjeller. Har noen kjennskap til dette? Er det mulig å laste ned? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 28.Juli.2013 Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 (redigert) Sjekket c-Map kartet til Plan2Plan for Androiden på nettbrettet og de dekker området Er også billigere en Navionics og kan lastes ned jahttp://ww1.jeppesen.com/marine/lightmarine/mobile-devices-charts.jsp Redigert 28.Juli.2013 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Sigurd Svart 28.Juli.2013 Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 Som Laluna sier: Plan2Nav har karta. De er informative med masse stedsnavn på land, og etter det jeg har erfart stemmer de rimelig bra med terrenget. Eneste feil jeg har oppdaga er at kartet har ei ikke-eksisterende lita øy rett syd for Akkerhaugen. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 28.Juli.2013 Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 (redigert) Ikke eksisteende øy hm.merkelig hvor er Akkerhaugen i landet kan jo være greit å vite hvor en må styre unna denne ..c-map er nå noe av det beste for navigasjon til sjøs brukes av skipsfarten bla...Oppdaget nå jeg henviste til Plan2Plan skulle selfølgelig være PLAN2NAV Redigert 28.Juli.2013 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Cautela Svart 28.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 Sjekket c-Map kartet til Plan2Plan for Androiden på nettbrettet og de dekker området Er også billigere en Navionics og kan lastes ned jahttp://ww1.jeppesen.com/marine/lightmarine/mobile-devices-charts.jsp Meget interessant. Selv om jeg ikke helt ser i oversikten og dekningsområdet til plan2plan om den dekker i sitt kart hele kanalen. Må kanskje laste ned kartet først. Men som spørsmålet mitt var rettet mot, ville det jo vært en rimeligere løsning når jeg allerede har benyttet Navionics på min iPad i flere år og er kjempefornøyd med unntak av at jeg ikke finner kanalen på kartet og har sett hos andre at det er mulig ( på en eller annen måte ). Sitér dette innlegget Link to post
Cautela Svart 28.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 Ikke eksisteende øy hm.merkelig hvor er Akkerhaugen i landet kan jo være greit å vite hvor en må styre unna denne ..c-map er nå noe av det beste for navigasjon til sjøs brukes av skipsfarten bla... Oppdaget nå jeg henviste til Plan2Plan skulle selfølgelig være PLAN2NAV Akkerhaugen ligger i nordenden av Norsjø. I elveosen til Sauarelva (som går til Heddalsvannet og Notodden).Gikk inn på plan2nav, som du viste til, men ser ikke av oversiktskartet at de dekker lenger enn til Skien. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 28.Juli.2013 Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 (redigert) sjekket just nu kartet på plan2nav og kartet dekker helt opp til gvarvSjekket visst ikke godt nok Faktisk helt opp til Notodden / Strupa/ Merde Redigert 28.Juli.2013 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Sigurd Svart 28.Juli.2013 Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 Ca 1 Nm syd for brua ved Akkerhaugen finner du en odde som heter Vågånes på Norsjøs østside. Utafor denne odden viser kartet mitt ei lita øy som jeg mener bestemt ikke finnes. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.