båtvidar Startet 28.Juli.2013 Del på Facebook Startet 28.Juli.2013 Har en 1995 modell yamaha 75hk som til tider sviver dårlig på tomgang og på kjøring i tomgangs fart. "skyter" av og til og noen ganger stopper den da. sviver ellers greit. starter med et igjen når den har stoppet. Det er ikke hver gang når den går på tomgang dette skjer men ofte. Noen som har vert ute for lignende og vet hva feilen kan være? Har prøvd å bytte pluggene uten at det hjalp. Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 28.Juli.2013 Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 Skyting skyldes som oftest forgasserproblemer, det er min erfaring..... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 28.Juli.2013 Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 hvordan så pluggene ut? dersom nedre tettering på veiva begynner å bli dårlig så kan de skyte, pluggen vil da også ofte være litt hvitere/renere enn de andre. Men som nevnt over, forgasserproblemer er en vanlig årsak, feks delvis tilstoppede dyser. Eller bare at den er litt for mager på blandingsskruene Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
båtvidar Svart 28.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 husker ikke jeg reagerte på at pluggene var forskjellige men har de liggende så det skal jeg sjekke. Finnes det noen fasit måte på hvordan forgasseren skal justeres? Eller kan det muligens holde å skru av forgasserne å rense de og dysene? Sitér dette innlegget Link to post
båtvidar Svart 11.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2013 Har funnet ut at vist motor er tiltet helt ned sviver den fint. så fort jeg tilter den oppover begynner den å skyte. noe med forgasser? flotør kansje? Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 12.August.2013 Del på Facebook Svart 12.August.2013 (redigert) Står i verkstedmanualen for min hvordan flottører og tomgangsdyser skal stilles. Dvs hvor langt flottører skal gå når de holdes opp ned og rette veien. Usikker på om det vil forandre oppførsel v tilt, men høres sannsynlig ut? En annen ting, i alle fall på min evinrude som kan være årsak til lignende samt er avhengig av tilt, er slangene som tilbakefører uforbrent drivstoff fra sylinder til manifold og ventilene på de. Har ikke erfaring med dette, kun lest om det. Du finner kanskje en manual på boatinfo.no eller ebay. Ellers pleier jeg å få bra svar på iboats forumet. Redigert 12.August.2013 av Whiskey (see edit history) Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
båtvidar Svart 13.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.August.2013 takk. Åpen for flere tips vist noen har Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 13.August.2013 Del på Facebook Svart 13.August.2013 Det som en mekaniker gjorde med en Evinrude 25 hk jeg hadde, og som skjøt, var å skru ut blandingsskruen og blåse med trykkluft i hullet den stod i. Da var problemet løst. Det er nå i alle fall enkelt å prøve. Skru i tilfelle skruene inn først og tell omdreininger, slik at du får dem på rett sted igjen etterpå. Da vil du også avdekke om det er forskjeller i stillingen på dem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.