erlber Startet 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2013 Jeg har en 1988-modell Yamaha 50 HK. Denne har gått i ferskvann i alle år, har aldri hatt problemer med den. Kjøpte den brukt for 15-16 år siden, har aldri hatt problemer med den. I forrige uke kjørte vi til en badeplass, hadde motoren på fullt turtall på vei ut kjørte som den skulle. På vei hjem igjen kjørte vi sakte fart. Noen dager etter får jeg den ikke opp i maks turtall. Hvis jeg gir full gass, så bygger den seg opp slik at båten kommer på planet. Merker imidlertid på lyden at det er et stykke til maksturtall. (Har ikke turteller). Hvis jeg letter på gassen og så trykker den i bånn igjen, så hører jeg at rette "lyden" er der, i et halvt sekund, før den legger seg et stykke under igjen. Dersom jeg har den i fri og gir maks frigass, så høres motoren ut som den pleier. Har forsøkt å skifte tank med slange, renset bensinfilteret og sett inn i forgasseren at choken ikke er låst seg. Jeg har også skiftet plugger. Uten at det er noe endring. Det kommer godt med kjølevann. Eksosen virker å være som den pleier. Ideer? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.