Jump to content

Har du erfaringer med Magnifik Midget


rookiehik

Recommended Posts

Heisann, vi er et par nybakte seilbåteiere som selvfølgelig begynte i riktig ende... Kjøp båt, sett seil, hold fast :-)

 

Vi kjøpte en Magnifik Midget fra 1976 er det noen av dere som har erfaring med denne båten?

 

Ting vi lurer på:

Hun er 23 fot (701cm), ganske smal (221cm), og har lang, grunn kjøl. Er hun å betrakte som lettseilet?

 

Vi hadde henne ut i dag og hun krenget ganske kraftig, veldig morsomt, men hvor mye tåler hun før jeg skal bli urolig? Jeg tror kanskje vi har i overkant stor genoa, ca 130%. Det var så vidt det gikk hvitt i noen av bølgene og vi gjorde 15-18 km i timen i følge GPS. men hun krenget opp mot 45 grader i kastene.

 

 

 

 

Vi vil veldig gjerne høre fra noen som kjenner båten, men setter også pris på mer generelle tilbakemeldinger, mht. kjøltype, ror, rigg, alder og så videre og så..... :-)

 

Rookie :)

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Magnifik Midget, var min første større båt (hadde hatt joller tidl), dette er 35år siden :smiley:

 

MM seiler fantastiskt godt til o vare en sånn rel liten båt.

 

min var veldi logirig dokk ! fikk sette masten så langt frem jeg kunde i mastfoten,+ att førstaget skulle så langt frem jeg kunde, og reve storen tidig

 

men seilte man henne rett så hengde vi på betydligt større båter.

 

tror hun vann Gotland Runt, Skaw Race på sin tid, dvs sluttet 60-tal, beg 70

 

trang cockpit, men relativt bra inne, med kojjer o så........min var hjemmebygget.

 

anbefaller Åke Mattson "Vatten øver huvet"

 

der han seiler han en MM over Atlanten.

 

bilde

 

 

 

 

 

her er en masse synspunkter

 

http://www.sailguide.com/batfakta/comments.php?id=840

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...